برگزاری نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی در تهران

نخستین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی در روز هفتم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای وظایف قانونی و تحقق فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و ماموریت‌های محوله از سوی ریاست جمهوری، در تاریخ هفتم اسفند ۱۴۰۱ اولین کنفرانس ملی دیپلماسی و چالش‌های فرامرزی زیست محیطی را برگزار خواهد کرد.

این کنفرانس که توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و با همکاری سازمان محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان هواشناسی و موسسات پژوهشی و دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد، اولین و در نوع خود بزرگترین رویداد زیست محیطی کشور بشمار می‌رود.

در این رویداد، زمینه‌های توسعه دیپلماسی زیست محیطی کشور در چهار حوزه مهم تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های گرد و غبار، رودخانه‌های مرزی و آلودگی‌های دریایی در قالب میزگرد‌های جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس ۵۰ سخنران شامل پژوهشگران و متخصصان ارشد، کارشناسان و مدیران مراکز مختلف دانشگاهی و دولتی، ابعاد مختلف چالش‌های برون مرزی زیست محیطی کشور را شناسایی و منطبق بر سیاست همسایگی و حسن همجواری، راه‌های توسعه و گسترش دیپلماسی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار