اعزام دانش آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان نور

با همکاری بسیج دانش آموزی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش کوهبنان دومین مرحله اعزام دانش آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان برگزار شد.

حسن شبان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان در حاشیه مراسم اعزام دانش آموزان کوهبنانی به اردوی راهیان نور گفت: دومین مرحله اعزام دانش آموزان شهرستان کوهبنان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از تاریخ ۳ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۷ اسفندماه با حضور دانش آموزان پسر متوسطه دوم در قالب یک کاروان انجام می‌گیرد.

او خطاب به دانش آموزان بسیجی بیان داشت: در این سفر با شهدا مانوس شوید تا از این سفره معنوی، برکت و بهره موثر را ببرید و سعی کنید در طول سفر دلنوشته و خاطرات ارزشمند خود را ثبت کنید.

حجت الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه کوهبنان نیز با تبربک ایام شعبانیه خصوصا روز جوان گفت: جای خوشحالی است که یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس با اعزام کاروان راهیان نور زنده می‌شود.

او خطاب به دانش آموزان افزود: در طول سفر همواره به یاد خدا و شهدا باشید و توسل به اهل بیت (ع) و شهدا را سرلوحه کار‌های خود قرار دهید و دعا برای سلامتی حضرت ولی عصر (عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حفظ نظام و دعا در حق والدین و اساتید را در دستور کار قرار بدهید.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: روحیه مقاومت و استکبار ستیزی را همواره مد نظر قرار بدهید و برای حفظ سلامتی خودتان صدقه را فراموش نکنید.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان در این مراسم گفت: اردوی راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس کلاس درس معنوی است که هر کسی لیاقت حضور پیدا نمی‌کند.

او افزود: همگان باید سعی کنیم همواره با شهدا زندگی کنیم و با آنان مانوس شویم تا زندگی مادی و معنوی ما سراسر نور، معرفت و برکت باشد.

توکلی بیان داشت: شما نماینده فرهنگ یک شهر فرهنگی و مذهبی هستید؛ بنابراین در طول سفر رعایت شئونات اسلامی را مد نظر قرار دهید.

احمد معصومی، رئیس آموزش و‌پرورش کوهبنان هم با بیان اینکه جای با برکتی قدم می‌گذارید که هر وجبش خون پاک شهیدی به زمین ریخته شده است تا امنیت، آرامش و آسایش این مرز و بوم فراهم شود، گفت: برای بهره بیشتر از این سفر معنوی همراهی و همکاری با مربیان اردو را مد نظر قرار بدهید.

او افزود: کاروان راهیان نور دانش آموزان پسر در قالب یک اتوبوس برای آشنایی بیشتر با حماسه آفرینی های مدافعان میهن به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

معصومی بیان  کرد: دانش آموزان ۵ روز در مناطق عملیاتی و یادمان‌های اروند، شلمچه، دهلاویه و هویزه حضور یافته و از این اردوی فرهنگی تربیتی استفاده خواهند کرد.

او  هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ شهات و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار