تحریم‌های ۵۰ ساله اوکراین علیه روسیه

پارلمان اوکراین امروز تحریم‌هایی علیه موسسات مالی روسیه برای نیم قرن آینده تصویب کرد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است از سال ۲۰۱۶ تاکنون نظام بین الملل به صورت چند قطبی نامتوازن در آمده است که در آن سه قدرت بزرگ آمریکا، چین، و روسیه حضور دارند. در این میان، عاقلانه‌ترین سیاست برای سایر کشور‌ها دوری از ایجاد تنش با قدرت‌های بزرگ برای در امان ماندن از آسیب‌های آنهاست. با این حال، گسترش ناتو به مرز‌های روسیه در نهایت اوکراین را به محل جنگ نیابتی میان مسکو و واشنگتن بدل ساخت. این در حالی است که کی یف به عنوان قدرت کوچکتر سیستم در ایجاد بازدارندگی لازم برابر مسکو ناتوان است و اقداماتش بیشتر جنبه نمایشی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پارلمان اوکراین امروز (پنجشنبه) در ادامه اقدامات نمادین علیه مسکو، همزمان با سالگرد آغاز جنگ در این کشور از اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه موسسات مالی روسی شامل بانک مرکزی، تمامی بانک‌های تجاری، موسسات مالی، بیمه ها، و دیگر تشکیلات اقتصادی این کشور خبر داد.

کی یف می‌گوید این اقدام در راستای حفظ فشار‌های مالی بر روسیه به دلیل تهاجم همه جانبه این کشور به خاک اوکراین انجام شد.

آندری پیشنی، مدیر بانک ملی اوکراین در صفحه شخصی خود در فیس بوک در این باره نوشت: این اقدام دسترسی موسسات مالی روسی به بازار و دارایی‌های اوکراین را به طول کامل منع می‌کند. ما باید با تمامی ابزار‌هایی که در اختیار داریم اقدام به تضعیف روسیه کنیم. حوزه مالی به صورت استراتژیک به تهاجم روسیه کمک می‌کند.

طی رای گیری در پارلمان اوکراین، ۳۲۵ نماینده به این طرح رای موافق دادند. بدین ترتیب طی نیم قرن آینده تحریم‌های گسترده‌ای علیه حوزه مالی روسیه از سوی کی یف اعمال شد.

یولیا سویردنکو، وزیر اقتصاد اوکراین می‌گوید: تحریم‌های جدید صد‌ها بانک و ده‌ها هزار موسسه مالی و اعتباری ثبت شده در روسیه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت معاملات با دارایی‌های متعلق به موسسات مالی روسیه، ممنوعیت برقراری روابط تجاری، و ممنوعیت معاملات و سرمایه گذاری در موسسات مالی روسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اینکه به ضرر خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
تا نیم قرن آینده اوکراین وجود خارجی نداره.
آخرین اخبار