حسینی در یادواره شهدای منطقه ۱۷ تهران:

چالش‌های اقتصادی را با روحیه دوران دفاع مقدس می‌توان پشت سر گذاشت

معاون رئیس‌جمهور استمرار راه شهیدان و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در جامعه را حائز اهمیت دانست.

سید محمد حسینی در یادواره شهدای منطقه ۱۷ تهران و در جمع خانواده معظم شهیدان و مردم خونگرم محله بهبودی و سجاد در مسجد امام زمان (عج)، به جایگاه والای شهیدان در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: شهادت یک کلمه و واژه نیست بلکه فرهنگی اصیل و گرانبهاست و بهای فداکاری، ایثار و جهاد در راه خدا بهشت برین است و این بشارتی است که در کتب آسمانی تورات، انجیل و قرآن بر آن تاکید شده است، وعدا علیه حقا فی التوراة و الانجیل والقرآن.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تصریح کرد: امام راحل از شهادت به عنوان ارث انبیا و اولیا یاد کردند و ملت ایران نیز با لبیک به ندای امام بزرگوار با ایمان و اعتقاد راسخ به جای ترس از مرگ به استقبال شهادت در راه خدا رفتند و این نگرش سبب پیروزی در جنگ شد.

حسینب گفت: در دوران جنگ تحمیلی مستکبران عالم در مقابل ملت ایران صف‌آرایی کردند همچنان که در آشوب‌های اخیر نیز برای ضربه زدن به ملت ایران با یکدیگر هماهنگ شدند، اما ملت ایران با اتکال به خداوند متعال و با روحیه سلحشوری، شجاعت، ولایت باوری و ولایت یاوری، اتحاد و انسجام توانست اقتدار و صلابت خود را به رخ همه دشمنان و بدخواهان بکشاند.

وی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی به رغم کینه ورزی‌ها و دشمنی‌ها، مسیر تعالی و پیشرفت خود را با درایت رهبر فرزانه انقلاب و با وحدت و انسجام طی می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در یک دهه گذشته به دلایل مختلف از جمله کم کاری و تعلل و بعضا نبود عزم و اراده کافی، شاهد رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور نبودیم و در عوض تورم وجود داشت و لذا مردم با مشکلاتی مواجه شدند که تغییر این وضع نیازمند زمان است.

حسینی گفت: دولت سیزدهم در حالی آغاز به کار کرد که کشور با تورم ۶۰ درصدی روبرو بود و حتی در پرداخت هزینه‌های جاری هم مشکلات حادی وجود داشت، اما دولت مردمی با جدیت و با روحیه جهادی و انقلابی کار را شروع کرد و در یک سال و نیم گذشته توفیقات زیادی نصیب شد و اقدامات موثری برای رفع مشکلات و عمران و آبادانی کشور صورت گرفت و در حال حاضر دولت مصمم است این مسیر را به رغم مواجهه با جنگ اقتصادی با قوت ادامه دهد، برای همین برنامه‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفته است تا التهابات اخیر نرخ ارز و قیمت کالا‌ها از بین برود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: به فضل الهی و پشتکار مدیران در ایام دهه مبارک فجر هزاران طرح و پروژه عمرانی و زیربنایی در اقصی نقاط کشور به بهره برداری رسید.

حسینی گفت: با اقدامات دولت، در عرصه سیاست خارجی فصل جدیدی در روابط و همکاری کشورمان با کشور‌های منطقه و آسیا از جمله چین آغاز شده است و این همکاری‌ها در راستای تامین منافع مشترک و رونق اقتصادی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا تصور می‌کرد که می‌توان ملت ایران را منزوی کرد، اما دولت مردمی با اتخاذ سیاست متوازن و تعامل حداکثری با کشور‌های جهان، فرصت‌های مناسبی برای روابط با کشور‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرده است.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگرچه دشمنان جنگ ترکیبی و به ویژه جنگ اقتصادی تمام عیاری علیه ملت ایران در پیش گرفته‌اند، اما بدون تردید با برنامه‌ریزی‌ها و اهتمام جدی دولت مردمی، مشکلات اقتصادی مانند تورم و بیکاری کاهش خواهد یافت و دولت در کنار توجه به بهبود وضعیت اقشار مختلف جامعه، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و عمرانی را با جدیت دنبال می‌کند.

حسینی تاکید کرد: امروز لازم است با تدبیر و درایت و همفکری و هم افزایی گام‌های بلندی برای ایجاد شرایط پایدار در زندگی مردم و پیشرفت و تعالی کشور برداشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت، برطرف کردن مشکلات کشور و مردم را بر مبنای مسأله‌محوری در دستور کار خود قرار داده، اظهار داشت: دولت در سند تحول، بودجه سال آینده و برنامه پنج ساله هفتم توسعه با مسأله‌محوری مشکلات و نیاز‌های کشور در حوزه‌هایی مانند انرژی، نطام بانکی، صندوق‌های بازنشستگی، مسکن، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، امنیت غذایی، آب و آمایش سرزمین را مورد توجه قرار داده و تعالی فرهنگی، ارتقای نظام سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی را در اولویت قرار داده است.

حسینی تاکید کرد: اطمینان داریم با ظرفیت‌های بالا و نیرو‌های نخبه و تحصیل کرده کشور و با روحیه جهادی و انقلابی می‌توان بر مشکلات و چالش‌ها یکی بعد از دیگری فائق آمد.

اجرای سرود توسط دانش آموزان و مداحی ذاکر اهل بیت حاج مجتبی رمضانی و نیز تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

برچسب ها: دولت سیزدهم ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
بنظرم دوران دفاع مقدس عمل بجای شعار بوده الان مدیران ما بیشتر شعار می دهند تا عمل دوران دفاع خدمت خالصانه برای رضا خدا بوده و الان ریا در آن وجود دارد به انتظار وجود روحیه دفاع مقدس برای همه ای مدیران و مسوولین
آخرین اخبار