پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی قانونی است

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: به والدین اعلام کرده ایم که مدارس اجازه ندارند در هنگام پیش ثبت نام مطالبه داشته باشند.

احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: بحث ثبت نام پیش از موعد در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، در کشور ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی داریم که به دلیل پر شدن ظرفیت‌ این مدارس والدین از ما می‌خواهند پیش ثبت نام انجام دهیم  تا از ثبت نام جا نمانند.

وی افزود: در زمان پیش ثبت نام مدارس غیردولتی شهریه دریافت نمی‌ کنیم زیرا وضعیت شهریه مشخص  نیست و ممکن است افراد به هر دلیلی نخواهند در مدرسه ثبت نام کنند. 

او ادامه داد: پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی مشکلی ندارد و قانونی است. ما در سامانه مشارکت به والدین اعلام کرده ایم که هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد در هنگام پیش ثبت نام مطالبه داشته باشند و شهریه بگیرد.تا مهر امسال۶۷۰ پرونده در خصوص شکایت مردم داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ادامه داد: هدف ما در وزارت آموزش و پرورش فقط آموزش نیست بلکه تربیت دانش آموزان هم نیز برایمان مهم است. 

وی ادامه داد: تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی بسیار زیاد است به همین دلیل مدارس غیردولتی به کمک مدارس دولتی آمدند، در مناطق محروم همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان مدارس غیر دولتی داریم که به هیچ عنوان شهریه نمی گیرند یا میزان آن بسیار کم است به طوری که ۷۰ درصد موسسین این مدارس حقیقی هستند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: درصدد هستیم تا رتبه بندی مدارس غیردولتی را انجام دهیم. باید کیفیت مدارس دولتی و غیردولتی را افزایش دهیم. ۱۳.۵درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درس می‌خواندند.ما به دنبال افزایش مراکز غیر دولتی نیستیم. 

او گفت:برای سال جاری فرصت نوسازی مدارس غیردولتی که مقاوم نیستند و طبق آئین نامه استحکام کافی را ندارند پایان یافته بود که این طرح تا شهریور ۱۴۰۲ تمدید شد. ۸ هزار مدرسه با آئین نامه استحکام تطابق ندارند و امکان تعطیلی آن ها وجود دارد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی افزود: برخی از مدارس بیش از حد ظرفیت خود متقاضی دارند.شهریه با توجه به عملکرد مدارس در نظر گرفته می شود.

محمود زاده گفت: ۳.۵ درصد مدارس دولتی هیات امنایی هستند و ۸.۵درصد دانش آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند. مدارس هیات امنایی مشارکتی هستند البته ما در نظر داریم که این مشارکت فقط در دریافت هزینه نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار