امام جمعه اصفهان:

ایجاد فهم عمومی لازمه موفقیت امر به معروف و نهی ازمنکر است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، همراه کردن مردم، روی خوش و صبوری ضروری است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: نباید در اجرای فرائض دینی خاصه واجب امر به معروف و نهی از منکر معطل دیگران ماند.


او با بیان اینکه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید به چند نکته توجه داشت ادامه داد: باید اهمیت این موضوع را برای مردم بیان کرد، بی تفاوت شدن مردم به دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خطرناک است و متاسفانه این حساسیت، در شهر دیندار و مذهبی اصفهان در حال کم رنگ شدن است.


رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید به مسئولان دستگاه‌های دولتی تذکر بدهد که هر مدیری دربرابر کارکنان و مراجعان خود مسئول است.


آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص رعایت حجاب و شئون اسلامی گفت: رعایت حجاب و عفاف و مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را باید از خود شروع کرد و آن را به ادارات دولتی تسری داد؛ مدیران باید در محیط‌های اداری، فرم‌های پوششی مناسبی برای بانوان کارمند خود تعیین کنند.
او با تاکید بر اینکه در این امر باید با ملایمت، خوبی و تدریجی عمل کرد گفت: روی خوش، صبوری و حفظ جمیع جهات لازمه امر به معروف و نهی از منکر است.


امام جمعه اصفهان در پایان به لزوم فضا سازی شهری با بهره گیری از الگو‌های اسلامی و هنرمندانه تأکید کرد.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گزارشی از فعالیت‌های ستاد ارائه و بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش بی حجابی در جامعه طرح ۵ محوری که به شکل کاملا نرم و مومنانه اجرا می‌شود آماده شده؛ همچنین برای نوروز با همکاری شهرداری برنامه‌های فرهنگی و ایجابی برای حفظ شئون اسلامی و اجتماعی طرح ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.