تصویب بودجه سه هزار و ۷۰۰ میلیاردتومانی شهرداری همدان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان با سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

مجتبی حمزه رستگار گفت: توجه ویژه به حل معضل ترافیک شهر و روان‌سازی حمل و نقل عمومی، تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین رویکرد‌های اجرایی بودجه مصوب شده برای سال آینده است.

او تامین و خرید اتوبوس، میدل باس (از نظر ظاهری شبیه اتوبوس با ابعادی کوچکتر) و زیرساخت‌ها، پروژه بازسازی اتوبوس‌ها، مطالعه، طراحی و اجرای فاز اول سامانه اتوبوس تندرو (BRT)، حمایت در طرح نوسازی و بازسازی تاکسی و پیاده‌سازی سیستم حمل و نقل سبک از ویژگی‌های بودجه مصوب شده شهرداری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان گفت:با بیان اینکه طرح تامین پارکینگ عمومی و پارک سوار در شهر همدان با توجه به مشکلات ترافیکی بسیار با اهمیت است، افزود: در بودجه شهرداری تکمیل و پایان احداث پارکینگ آقاجانی بیگ و تملک زمین برای اجرای پارکینگ پشت تالار مرر و سایر مناطق پیش بینی شده است.

جذب سرمایه گذار و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

رستگار با اشاره به نقاط قوت بودجه مصوب سال آینده شهرداری همدان، گفت: در تهیه و تدوین پیوست عدالت بودجه از توان علمی اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مدیران مجموعه شهرداری برای اولین بار در سطح شهرداری همدان استفاده شده است.

او با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری همدان تدوین مدل بودجه براساس خزانه داری و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام شد گفت: شیوه نامه تخصیص و تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های شهرداری و ابلاغی شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

برای نخستین بار در سطح شهرداری همدان تدوین مدل بودجه براساس خزانه داری و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور انجام شد

او  توجه به حوزه سرمایه گذاری را از ویژگی‌های مهم بودجه سال آینده شهرداری دانست و گفت: جذب سرمایه گذار و افزایش درآمد پایدار شهری جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ شهری مانند پل میدان مدرس و پل میدان امام حسین و توجه به محله محوری در بودجه شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

رستگار به اهمیت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌ها و طرح بهبود و بهسازی مراکز فرهنگی با محوریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب لحاظ شده است.

او با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های شهرداری هوشمند و الکترونیک، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات، پروژه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اجرای سامانه جامع نیروی انسانی، توسعه سامانه‌های مدیریت برنامه و بودجه، توسعه نرم‌افزار جامع شهرسازی، نوسازی، املاک و درآمد، سامانه جامع حقوقی، نظام پیشنهاد‌ها و آموزش و پژوهش از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی سال آینده است.

توجه به گردشگری، بافت تاریخی و توسعه ورزش همگانی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان تحقق سیاست‌های گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان را ضروری دانست و گفت: بودجه حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، و شورای اجتماعی محلات ۲۴۶ درصد افزایش یافته است.

رستگار توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر همدان و بنا‌های واجد ارزش، گسترش فضا‌ها و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را جزو رویکرد‌های اصلی مدیریت شهری دانست.

او ضرورت سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی از طریق سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی، طرح توسعه و نگهداری فضای سبز شهری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش آبیاری فضای سبز، اهتمام به همگانی کردن ورزش، بهبود و بهسازی فضا‌های ورزشی همگانی را از دیگر اقدامات اجرایی سال آینده شهرداری همدان عنوان کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.