تشدید نظارت بر بازار شب عید نوروز

مسئول جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان همدان گفت: نظارت و بازرسی شب عید بسیار حائز اهمیت است و سازمان حمایت اتاق اصناف و متولیان اتاق اصناف باید بازرسی‌ها را بیشتر کنند.

علیرضا شمس با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مسائل محدود است و خیلی از مسائل به قیمت ارز و نوسانات بر می‌گردد افزود: متأسفانه خیلی از کالا‌ها به عنوان کالا‌های سرمایه‌ای استفاده می‌شود و مردم طلا خرید املاک و خودرو را به عنوان سرمایه استفاده می‌کنند به خاطر اینکه ارزش پول شأن پایین نیاید.

او با بیان اینکه در بحث انجمن حمایت از مصرف‌کننده فعالیت‌های زیادی در حال انجام است گفت: در حوزه‌های مختلف طرح و پیشنهاد‌های داده‌ایم که در تنظیم میوه و مواد غذایی حرفی برای گفتن داریم.

مسئول جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان همدان با بیان اینکه امیدواریم که طرح‌هایی خوبی که داده می‌شود مثمر ثمر باشد تصریح کرد: یکی از طرح‌ها عرضه مستقیم میوه و مرکبات است که به خاطر شب عید و اول باید صلاحیت را احراز کرد و مواد غذایی و میوه‌ها با قیمت مصوب به دست مردم برسد.

شمس با انتقاد از اینکه در برخی محصولاتی که حتی در خود استان تولید می‌شود از شهر‌های دیگر مانند تهران مردم این محصول را گران‌تر می‌خرند گفت: بار‌ها تاکید کرده‌ایم که در میدان تره بار قیمت گذاری را انجام دهند و جایگاه‌هایی باشد که به صورت رقابتی هر هفته یک کارگروه قیمت گذاری تخصصی تشکیل شود و جامعه و انجمن اصناف و بازاریان آمادگی دارد این کمک را داشته باشد.

او با بیان اینکه با توجه به ایام پایانی سال و نزدیک شدن به گرانی برخی اقلام را داریم گفت: از استاندار و مجموع استان می‌خواهیم که از الان به فکر تأمین میوه و مرکبات باشند و با توجه به افزایش چشمگیر برخی مرکبات در چند روز گذشته از گرانی بی دلیل جلوگیری شود.

مسئول جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان همدان با بیان اینکه نظارت و بازرسی شب عید بسیار حائز اهمیت است گفت: سازمان حمایت اتاق اصناف و متولیان اتاق اصناف باید بازرسی‌ها را بیشتر کنند.

شمس تصریح کرد: بازرسی‌ها باید در بازار به صورت جزئی دیده شوند و حضور بازرس در بازار باعث می‌شود که تخلفات کمتر شود.

او با بیان اینکه وظیفه ما این است که حمایت از مردم را داشته باشیم مردم واقعاً حضور خود صحنه نشان دادن و با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند گفت: امروز نوبت مسئولان است که پیگیر مشکلات مردم باشند.

مسئول جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان همدان افزود: جامعه اسلامی اتاق اصناف باید حمایت‌های حقوق مصرف کننده را داشته و مطالبه ما این است که به فکر مردم باشید بازرسی‌ها را بیشتر کنید و مرکبات بیشتر در بازار دیده شود نظارت مستمر باشد و اگر نظارت ضعیف باشد مشکلاتی خواهیم داشت.

شمس خطاب به استاندار همدان گفت: با توجه به فعالیت‌ها و پیگیری‌های ایشان از بدو ورود باز هم درخواست داریم همچنان مشکلات مردم را مدنظر داشته باشد و ما نیز آمادگی این را داریم تا در این ایام در کنار تیم‌های بازرسی کمک‌های لازم را برای رفع مشکلات داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.