باحضور وزیر کشور صورت گرفت؛

افتتاح آزمایشی متروی کرج

متروی کرج پس از ۱۷ سال با حضور وحیدی، وزیر کشور به بهره برداری رسید.

ظهر امروز متروی کرج پس از ۱۷ سال با حضور وحیدی، وزیر کشور به بهره برداری رسید، این درحالی است که قرار بود این افتتاح در ایام دهه مبارکه فجر انجام شود.

رئیس شورای شهر کرج علت این وقفه را هماهنگی برای حضور مسئولان کشوری در آیین افتتاح مترو عنوان کرده بود‌.

سال ۱۳۸۵ کلنگ احداث قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه به زمین خورد، یعنی درست زمانی که هنوز نامی از استان البرز به میان نیامده بود و کرج و همه دبدبه‌ اش، تنها شهرستانی از استان همجوار، تهران محسوب می‌شد.

این طرح سال‌ها با پیشرفت تاتی‌وار پیش‌ رفت و مسئولان هر دوره‌ای از شورا و مدیریت شهری خبر از افتتاح آن در آیند‌ه‌ای نزدیک می‌دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسن
۲۰:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام.مبارکه.ولی هم بسیار دیره و هم پروژه نسنجیده ای هست که به درد کرج نمیخوره. کرج شیب زیادی داره و قطار مترو نمیتونه به راحتی ازش بالا بره. کندن عمقی دل کوه هم بسیار مشکله و هزینه ها و خیلی زیاد میکنه. حجم عبور و مرور مردم در کرج هم به اندازه ای نیست که پاسخ چنین هزینه ای رو بده. این قطاری که افتتاح کردید ریل سوم و از نوع متروی سنگینه. این شهر حداکثر تراموای سبک براش کافیه. اگر چرخ لاستیکی هم باشه سه برابر مترو شیب روی داره. نیاز به تونل هم نداره که هر کیلومترش 5 همت هزینه داشته باشه.پزش هم برای مدیران شهری بیشتره چون بیشتر توی چشمه.ترافیک کرج طوری هست که تراموا میتونه همزمان با اتومبیل ها حرکت کنه توی سطح خیابان.