بهره مندی از توانمندی فکری و اجرایی نخبگان نظام سلامت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بهره مندی از ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نخبه نظام سلامت در کمیته‌های تخصصی با هدف دستیابی به مرجعیت علمی و ارتقا جایگاه علمی کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی است.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از به کارگیری ظرفیت نخبگان از جمله برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است که با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: در دولت سیزدهم از توانمندی فکری و اجرایی حدود ۶۰۰ نفر از اعضا هیات علمی، دانشمندان و نخبگان برتر علوم پزشکی درکمیته‌های مشورتی و تخصصی حوزه تحقیقات و فناوری سلامت بهره برداری شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، همچنین با اشاره به سیاست جوانگرایی با هدف کادرسازی و نیروسازی جهت تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب، عنوان کرد: افزون بر این ۵۰۰ نفر از محققان، نخبگان و اعضای هیات علمی متخصص و متعهد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ۹ کمیته تخصصی و یک کمیته اخلاق موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) مشارکت دارند.

وی در ادامه به برنامه جذب دستیار پژوهش اشاره کرد و عنوان کرد: در برنامه دستیار پژوهش ۳۲ پزشک، چهار داروساز و دو دندانپزشک در سال ۱۴۰۱ جذب شدند. دستیار پژوهش باید حداقل شرط معدل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب دوره انترنی و حداقل یک مقاله بین المللی ISI و یا PubMed (به عنوان نفر اول یا نویسنده مسئول) را داشته باشد و با تایید و انتخاب معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط جذب خواهد داشت.

دکتر پناهی همینطور آماری از دوره دکترای پژوهشی (PhD by Research) نیز ارائه کرد: در سال جاری ۶۳ دانشگاه و مرکز برای جذب دکترای پژوهشی اعلام آمادگی کردند.

او یادآور شد: اکنون در مجموع بالغ بر ۲۱۹۰۷ هیات علمی در کشور وجود دارد که ۱۶۲۴ نفر از آن‌ها هیات علمی پژوهشی به شمار می‌روند.

برچسب ها: نخبگان ، نظام سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار