خدمت‌رسانی هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از حضور خودروهای امدادی در ایام نوروز در مسیر جاده‌های استان خبر داد.

کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر‌های نوروزی خراسان جنوبی گفت: هم‌افزایی سازمان‌های امدادرسان و برنامه‌ریزی هر چه بهتر در خدمت‌رسانی به مردم در ایام تعطیلات نوروز و مسافر‌ت‌های نوروزی از جمله اهداف برگزاری این جلسه بود.

او با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی، افزود: با توجه به وجود جاده‌های کویری، طولانی بودن و دوطرفه بودن بسیاری از مسیر‌های مواصلاتی استان، نیاز است سازمان‌های امدادی آمادگی ویژه‌ای در ایام نوروزی داشته باشند.

کاوسی استفاده از توان آتش‌نشانی‌های روستا‌هایی که در مسیر جاده‌ها وجود دارند را از جمله مباحث مطرح شده در کارگروه دانست و گفت: مصوب شده این آتش‌نشانی‌ها در ایام نوروز در کنار جاده مستقر شوند تا در روند امدادرسانی‌ها تسریع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مقرر شده از سوی اداره کل حمل و نقل و راهداری استان، خودرو‌هایی در سطح استان برای رسیدگی به حوادث احتمالی در سطح جاده‌ها مستقر شود، افزود: پیش‌بینی موکب‌های خدمت رسان در مسیر‌های اصلی استان و استقرار یک دستگاه جرثقیل در پلیس راه بیرجند از دیگر مصوبه‌های کارگروه بوده است.

او  بیان کرد: با توجه به نقش آموزش‌های همگانی و اهمیت فرهنگ‌سازی، مقرر شده علاوه بر ارائه آموزش‌هایی از طریق رسانه‌ها، پیامک‌هایی تحت عنوان آموزش همگانی به شهروندان ارسال شود.

کاوسی از حضور خودرو‌های امدادی در ایام نوروز در مسیر جاده‌ها خبر داد و گفت: این امر نه تنها بر آرامش فضای جامعه و اذهان مردمی می‌افزاید، بلکه در ارتقای سطح امدادرسانی در حوادث احتمالی هم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی مسیر حرکت تانکر‌های سوخت از جنوب و جنوب شرق به مرکز کشور بوده و احتمال واژگونی خودرو‌های سوخت‌رسان وجود دارد، بنابراین نسبت به برقراری کشیک تخلیه و حمل سوخت در زمان حوادث تمهیداتی اندیشیده شده است.

او ادامه داد: مقرر شده پمپ بنزین‌های سطح استان با مدیریت متولیان مربوطه، پیش‌بینی سوخت ذخیره امدادی را تعبیه کنند تا در مواقع امدادرسانی به حوادث در طول شب، با مشکل تامین سوخت مواجه نشوند.

گفتنی است، کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با حضور نمایندگانی از مدیریت بحران، آتش‌نشانی، پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل استان، هواشناسی و دیگر ادارات دخیل در مدیریت بحران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار