فناوری‌هایی که به زودی دنیای گوشی‌های هوشمند را متحول می‌کنند

در آینده نه چندان دور گوشی‌های هوشمند با فناوری‌های جدیدی ارائه خواهند شد که بسیار متفاوت از گوشی‌های موجود خواهند بود.

گوشی‌های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده‌اند، اما همچنین دائما در حال تکامل هستند و طبق مطالعات انجام شده، به لطف تعدادی از فناوری‌های مهم در چند سال آینده شاهد انقلاب بزرگی خواهند بود که نحوه عملکرد تلفن‌ها را تغییر خواهد داد.

می‌توان تغییرات عمده‌ای را پیش بینی کرد که نحوه استفاده و تعامل ما با تلفن‌های هوشمند را تغییر می‌دهد. در این گزارش سه فناوری مهم که در آینده نزدیک گوشی‌های هوشمند را متحول خواهند کرد، آورده شده است:

فناوری ارتباطات ماهواره‌ای
تعدادی از شرکت‌های تلفن هوشمند مانند اپل، سامسونگ و هواوی قبلاً این فناوری را در کشور‌های محدودی اعم از آمریکا، کانادا، کره جنوبی و چین ارائه کرده اند، اما انتظار می‌رود در سال‌های آینده این فناوری به تعداد بیشتری از کشور‌ها گسترش یابد. این فناروی تلفن‌ها را قادر می‌سازد در مواقع اضطراری و مناطقی که شبکه تلفن همراه وجود ندارد از ارتباط ماهواره‌ای استفاده کنند.

باتری‌های حالت جامد
ویکی از بزرگترین چالش‌هایی که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند عمر باتری است. آن‌ها مجبورند مکررا تلفن‌های خود را شارژ کنند، به همین دلیل است که باتری‌های حالت جامد بسیار هیجان انگیز هستند و برخلاف باتری‌های لیتیوم یون سنتی که از محلول الکترولیت مایع استفاده می‌کنند، باتری‌های حالت جامد از الکترولیت جامد استفاده می‌کنند که به این معنی است که انرژی بیشتری در مساحت کمتر می‌توان ذخیره کرد. در نتیجه عمر باتری طولانی‌تر و زمان‌های شارژ سریع‌تر، و ایمن‌تر و پایدارتر از باتری‌های لیتیوم یونی خواهند بود و خطر انفجار به دلیل داغ شدن بیش از حد را کاهش می‌دهند.

صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر
صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر امکان تا کردن، خم شدن یا پیچیدن صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند را بدون شکستن آن فراهم می‌کند، به گونه‌ای که از صفحه نمایش‌های OLED برای ایجاد صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر استفاده خواهد که می‌توانند با اشکال و اندازه‌های مختلف سازگار شوند و همچنین می‌توانند گوشی هوشمند کوچک شما را به یک تبلت بزرگتر تبدیل کنند.

منبع: وبسایت البلد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار