گزارش بی‌بی‌سی از درگیری‌ها و اختلافات ضدانقلاب

درگیری‌های ضدانقلاب در تجمعات اخیرشان به‌خصوص در تجمع بروکسل به‌قدری بود که بی‌بی‌سی فارسی نتوانست از آن‌ها چشم‌پوشی کند.

در روزهای گذشته ویدیوها و تصاویری از درگیری‌های فیزیکی حاضران در تجمع ضدانقلاب در شهر بروکسل منتشر شد، به‌تازگی نیز شبکه بی‌بی‌سی فارسی گزارشی تهیه کرده و به‌طور مشروح به این درگیری‌ها اشاره کرده است.

البته از آغاز شکل‌گیری تجمعات ایرانیان خارج کشور در حمایت از اغتشاشات، شاهد زد و خورد میان چپ‌ها و بقایای منافقین با حامیان سلطنت بودیم که بارها فیلم‌ها و عکس‌های آن در فضای مجازی منتشر شده بود.

این درگیری‌ها بین سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلب‌ها بود که البته بی‌بی‌سی فارسی تلاش داشته است سلطنت‌طلب‌ها را مشروطه‌خواه بنامد و تجزیه‌طلب‌ها را خواهان فدرالیسم قلمداد کند؛ هرچند در بخشی از این گزارش اشاره شده است که یک تجزیه‌طلب پلاکاردی با این متن که "آذربایجان جنوبی جزو ایران نیست" در دست داشت، ضمن اینکه تصاویر متعددی از پرچم‌های تجزیه‌طلبان کُرد، بلوچ و عرب در این درگیری‌ها دیده می‌شود.

در این گزارش به اظهارات یک خانم عضو حزب دموکرات کردستان پرداخته شده است که می‌گوید: «یکی از سلطنت‌طلب‌ها در راه رفتن به بروکسل با من بحث کرد، خیلی حرف‌های زشت و زننده به من زد، وسط اتوبان ماشین را نگه‌داشت و به من حمله‌ور شد، من را کتک زد و صورتم را خراش انداخت، پایم را هم کمی کبود کرد و من از آنجا فرار کردم.»

بی‌بی‌سی فارسی به حمله تجزیه‌طلب‌ها به سلطنت‌طلب‌ها نیز اشاره کرده و در این رابطه ویدیویی از یک خانم در هامبورگ نشان داده است که می‌گوید تجزیه‌طلب‌ها او را کتک زده‌اند.

قطع سخنان حامد اسماعیلیون و مصی علی‌نژاد در بروکسل و مونیخ نیز بخش دیگری از درگیری‌های ضدانقلاب در این گزارش است. در بروکسل سلطنت‌طلب‌ها صحبت‌های اسماعیلیون را که گفته می‌شود با منافقین ارتباط دارد و فیلم‌هایی از بی‌اعتنایی وی به رضا پهلوی منتشر شد، قطع کردند و شعار دادند: "کینگ (پادشاه) رضا پهلوی"، در مونیخ هم شعار دادند: "مصی، بگو، جاوید شاه."، زمانی هم که علی‌نژاد گفت "آقای پهلوی"، عده‌ای با پرخاشگری فریاد زدند که "بگو، شاه پهلوی".

در این گزارش بی‌بی‌سی فارسی آمده است که سلطنت‌طلب‌ها به هوروش پورکیان هم که در حاشیه کنفرانس مونیخ از رضا پهلوی پرسیده بود که "تو چه‌کاری برای زنان ایران انجام داده‌ای؟" حمله کردند و او را «خائن» نامیدند.

با وجود این، این شبکه که وابسته به سلطنت انگلیس است در پایان گزارشش تلاش کرده است بگوید اتحاد بین اپوزیسیون، نظام جمهوری اسلامی را نگران کرده است و ضدانقلاب تاکنون به این میزان متحد نبودند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: بی بی سی ، اختلافات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۳:۵۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
متحد هم بشن شکست میخورن. انقلاب ۵۷ فقط اتحاد نبود بلکه لیدرها افراد درست حسابی بودن. اما براندازان الان یکی شون رقاصه یکی شون فاحشه هست یکی شون بازیگر یکی شون فوتبالیست یکی شون شاهزاده که با ۶۲ سال سن از مادر پول تو جیبی میگیره. خب معلومه مردم حتی اگه از جمهوری اسلامی متنفر بشن بازم جمهوری اسلامی رو ترجیح میدن به اپوزیسیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
سیرک به راه انداخته اند که ما بسیجیان کمی بخندیم و ببینیم که چه دشمنان احمقی داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
یه مشت منگول عقب افتاده دور هم جمع شدن وسیرک راه انداختن بدبختها در توهم هستن البته سران آنها دنبال نوکری و گرفتن پول هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
میلیونها ایرانی فراری دادین بی شرفها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کسانیکه از خدا دور هستند و با شیطان دست داده اند آنقدر در منجلاب فرو خواهند رفت تا بالاخره به درک واصل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
مگر اینکه دولت ایران دلار رو حذف کند وگرنه مشکلات اقتصادی و جولان دلالان و تخریبگرهای اقتصادی در ایران تا جنگ داخلی پیش خواهد رفت... لطفاً به گوش دولت برسانید ما مردم نگران امنیت جامعه هستیم گرانی های افسارگسیخته به علت حذف نکردن دلار و تک نرخی نبودن ارز از یک طرف و فتنه های داخلی مانند مسمومیت دانش آموز و دانشجو از طرفی دیگر تمامی ندارد.... با حذف دلار کل مشکلات مملکت حل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
هیچ موقع اینها نخواهند توانست متحد شوند هرچند که اگر هم متحد شوند چند صد نفر در مقابل ۸۵ میلیون جمعیت ایران چیزی به حساب نمی آیند مخصوصا افرادی مثل مصی علینژاد و آن شکنجه گر و قاتل که خیلی دوست داریم با پای خودشان بیان ایران منتظر پذیرایی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۰۹:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اگر صدا سیما بعد از گزارش های کذب بی بی سی، منو تو، اینترنشنال و... برنامه ای رو اختصاص می‌داد و سریع اخبار کذب اونها رو با دلیل و منطق رد میکرد الان ما با دو قطبی و اختلاف در کشورمون روبه‌رو نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
صدا و سیما اینهمه داره میگه اخبار بی بی سی دروغه. اما غربگداهای ابله نمیفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
مسئولان نظام باید کاری کنند تا وحدت در بین تمام اقوام و مردم ایران ریشه ای بشود نه اینکه شاهد این همه ایرانی مخالف در خارج از مرزها باشیم. متاسفانه این تجمعات در خارج از ایران ملاک کشورهای بیگانه برای فشار و تحریم مردم ایران در داخل شده است و از طرفی این تجمعات نشاندهنده این است که مسئولان نتوانسته اند وحدت و یکپارچگی که اساس رشد و پیشرفت است را در میان ایرانیان بارور کنند و حتما باید بصورت ریشه ای دلیل این همه مخالف و دافعه مردم پیدا شود و راه حل جبران و جذب انها مورد بررسی قرار بگیرد.
-
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اینها افرادی هستند که دنبال سهم خواهی و قومیت گرایی از کشور هستند مثل منافقین که دنبال سهم خواهی بودند و گفتند بشرطی به جبهه میریم که در انقلاب سهم داشته باشیم و با پرچم و نماد خودمان میریم و حضرت امام (ره) خوب آنها را شناخت و قبول نکرد و شدن همگام با دشمن. همه باید زیر یک پرچم باشیم فقط جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ضدانقلابهای وحشی. در ایام اغتشاشات هم این ضدانقلابهای داخلی مثل وحشی بودن و به جان و مال مردم رحم نمیکردن...مرگ بر ضدانقلاب
-
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
دیوونه خونه است اونجا
قابل توجه فریب خوردگان داخلی که اگر جمهوری اسلامی نباشد کشور ویران و تجزیه خواهد شد و بخش زیادی از مردم کشته و بخشی هم اواره و بخش دیگر در جنگ و بدبختی زندگی میکنند.
جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگزینی ندارد.
زنده باد میهنم جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
غربگداها اینقدر احمق هستن که تا ابد نمیفهمن آمریکا بهشون رحم نخواهد کرد
آخرین اخبار