بحران ترافیک در ارومیه با شعار حل نمی‌شود/ ناوگان اتوبوسرانی ارومیه کاملا فرسوده شده است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه گفت: بحران ترافیکی شهر ارومیه با شعار و مقصر جلوه‌دادن یکدیگر حل نمی‌شود.

علی مصطفی زاده رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل شهر ارومیه و با برشمردن مسائل و مشکلات اصلی ترافیکی این شهر گفت: احداث ۱۴ زیرگذر و یا روگذر در رینگ اصلی و کریدور‌های ترافیکی شهر ارومیه ضروری است.

علی مصطفی زاده می گوید: ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه به دلیل عدم نوسازی  در ۱۰ سال گذشته کاملا فرسوده شده است و اعتقاد داریم خدمات دهی با اتوبوس‌های موجود، توهین به مردم ارومیه است.

وی از اضافه شدن ۲۶ دستگاه اتوبوس جدید به سیستم اتوبوسرانی شهر ارومیه همزمان با جشن نیمه شعبان خبر داد و افزود: از این تعداد که با حمایت شورای شهر و تلاش شهردار ارومیه خریداری شده اند؛  ۱۶ دستگاه اتوبوس صفر و ۱۰ دستگاه نیز اتوبوس بازسازی شده می‌باشند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه ادامه داد: تعداد ۳۹ دستگاه اتوبوس باقیمانده از ۵۵ دستگاه اتوبوس صفر خریداری شده نیز بعد از تحویل به تدریج  وارد سیستم اتوبوسرانی شهر ارومیه خواهند شد.   
 
مصطفی زاده، جابجایی پارک سوار عطایی، فرهنگ سازی ترافیکی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث زیرگذر‌ها و یا روگذرها، اصلاح هندسی معابر، نصب تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک، زوج و فرد کردن تردد وسائط نقلیه، انتقال مراکز تجاری، درمانی و اداری جاذب السفر از مرکز شهر و... را از راهکارهای روان‌سازی ترافیک در سطح شهر ارومیه دانست و بر اجرای آنها تاکید کرد.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد بحران ترافیکی شهر ارومیه با شعار و مقصر جلوه دادن یکدیگر حل نمی‌شود، چرا که معتقدیم با ادامه روند فعلی در سال آینده شهر ارومیه از لحافظ ترافیکی قفل خواهد شد لذا مدخله در بحران ترافیکی شهر ارومیه یک امر ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.