رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مطرح کرد؛

نمایشگاه شهر خانواده تهران تا ۲۶ اسفندماه ادامه دارد

امامی گفت: برنامه کارگروه مد و لباس این است که از نیمه شعبان تا ۲۶ اسفندماه، نمایشگاه شهر خانواده با غرفه های بیشتر در دسترس عموم قرار بگیرد.

نمایشگاه پوشاک شهر خانواده، یکی از نمایشگاه‌هایی است که توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با همکاری چند نهاد دیگر، از نیمه دوم بهمن ماه در حال برگزاری است و گفته می‌شود این نمایشگاه تا ۲۶ اسفندماه در مصلی امام خمینی (ره) ادامه دارد.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درمورد نمایشگاه شهر خانواده بیان کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویداد‌هایی برگزار شده است که هدف از این برگزاری، دسترس پذیرتر کردن پوشاک متناسب و موردنظر شهروندان است که عمدتاً توسط بخش خصوصی تولید شده اند و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هم، عهده دار سیاست گذاری، نظارت، پیگیری و رفع مانع است.

به گفته رئیس کارگروه مد و لباس کشور، تمام این رویدادها، اولاً توسط خود تولیدکنندگان شکل می‌گیرد و ثانیاً، موسسات برگزارکننده رویداد‌های فرهنگی هنری، چنین رویداد‌هایی را برگزار می‌کنند.

امامی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پوشاک، ادامه داد: یکی از سه چالش و گلایه اصلی مردم در حوزه پوشاک به نحو اعم، و در حوزه پوشش‌های عفیفانه و اسلامی برای بانوان، عدم دسترسی است. چون به دلایل مختلفی دسترسی محدود شده است و فروشگاه‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی به سمت عرضه کالا‌های کم کیفیت روی آورده اند که در این میان، هم کیفیت فرهنگی و هم کیفیت فنی و جنسی موردنظر است.

او افزود: برنامه‌های مختلفی با مشورت خود صنف و صنعت و فعالان این عرصه در حال طراحی است تا بتوان این چالش را برطرف کرد و در حقیقت، این رویداد‌ها از قدیم بوده اند. البته رویداد‌هایی که در هتل‌ها و سالن‌های مختلف برگزار می‌شوند، رویداد‌های طراحان هستند که در آن، ۲۰-۱۰ طراح و تولیدکننده خرد یا مشاغل خانگی جمع می‌شوند و از کارگروه مجوز می‌گیرند و این کارگروه هم، روی رویداد نظارت می‌کند که خارج از ضوابط نباشند و به نظر می‌آید مراکز توزیع بزرگ و قابل در دسترسی هم، هستند.

امامی گفت: در نمایشگاه شهر خانواده در مصلی تهران، نگاه خوب و کاملاً فرهنگی به فضا‌هایی وجود دارد که در قلب تپنده شهر تهران هستند و نگاه ما این است که با حداقل هزینه‌های تأمین شده برای تولیدکننده به دنبال این باشیم مجدداً در ادوار بعدی، این فضا به نمایشگاه‌های عرضه پوشش‌های اسلامی و پوشاک خانواده تبدیل شوند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: هر دوره، چنین نمایشگاه‌هایی را تمدید می‌کنیم و قصد داریم نمایشگاه شهر خانواده امسال هم، تا ۲۶ اسفندماه تمدید شود و دوستان، به دنبال شهر خانواده در نقاط پیرامون تهران هستند و همین طور، در استان‌های دیگر به طور مفصل، رویداد‌های عرضه و دسترسی به ویژه در این شب‌های عید صورت می‌گیرد. چون مردم بیشتر تمایل دارند پوشاک تهیه کنند.

او بیان کرد: در هفته گذشته، در شیراز و مشهد بمب خبری داشتیم که موسسات بخش خصوصی توانستند رویداد‌های بزرگی را برای دسترسی مردم برگزار کنند، ولی با این وجود، شاید هیچ یک از آن‌ها وسعت و راحتی و ویژگی مصلی تهران را نداشته باشند. چون در حال حاضر، مصلی تهران میزبان ۹۰-۸۰ تولیدکننده پوشاک است.

امامی گفت: امیدوارم روزی برسد که اغلب سالن‌های مصلی تهران به تولیدکنندگان حجاب، مانتو، ملزومات حجاب، تولیدکنندگان کیف و کفش ایرانی اختصاص پیدا کند تا  براحتی بتوان به پوشاک از تولید به مصرف و ایرانی دسترسی پیدا کرد.

او ادامه داد: اگرچه در فاصله ۱۹ تا ۲۶اسفندماه، چند روزی وقفه‌ای برای نمایشگاه شهر خانواده ایجاد خواهد شد و برای این منظور هم، اطلاع رسانی می کنیم، ولی برنامه جدی ما این است که از تعطیلی نیمه شعبان تا ۲۶ اسفندماه، این نمایشگاه با غرفه‌های بیشتر ادامه پیدا کند.

امامی افزود: خواهش می‌کنم تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانوادگی با کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارتباط باشند به ویژه، افرادی که به دلیل محدودیت‌های فضای مجازی خارجی، نتوانسته اند هنوز در فضای مجازی و سکو‌های داخلی جایگاه خود را پیدا کنند تا همه با هم، این دوره گذار را طی کنیم و محصولات، در دسترس مصرف کنندگان پوشاک خانواده قرار بگیرند و امیدوارم رویداد‌های استان‌ها هم بیشتر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار