داروی آلزایمر اختلال کشیدن مو را کاهش می دهد

محققان به این نتیجه رسیده اند که یک داروی قدیمی آلزایمر می‌تواند اختلال کشیدن مو را کاهش دهد.

محققان گزارش دادند که داروی «ممانتین» در ۳ بیمار از ۵ بیمار مبتلا به اختلال تریکوتیلومانیا (اختلال وسواس کندن و کشیدن مو) یا اکسکوریشن (کندن پوست) علائم را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

دکتر «جان گرانت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه شیکاگو،گفت: در اختلالات کشیدن مو و کندن پوست، بیماران به طور وسواس گونه تار‌های مو را بیرون می‌کشند یا پوست خود را می‌کَنند و اغلب به خود آسیب فیزیکی واقعی وارد می‌کنند.

ممانتین از فعالیت گلوتامات، یکی از فراوان‌ترین انتقال دهنده‌های عصبی در مغز جلوگیری می‌کند.

به گفته محققان، سطوح بسیار بالای گلوتامات در مغز می‌تواند باعث تحریک بیش از حد سلول‌های عصبی شود و این با شرایطی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری لو گریگ و بیماری ام اس مرتبط است.

گلوتامات همچنین با مشکلات سلامت روان مانند اختلالات خلقی و اختلال وسواس فکری-اجباری مرتبط است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ ممانتین را برای درمان آلزایمر متوسط تا شدید تأیید کرد و اکنون به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است.

در این آزمایش، محققان ۱۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به اختلال کندن پوست یا کشیدن مو را انتخاب کردند و به طور تصادفی آن‌ها را به مصرف ممانتین یا دارونما به مدت هشت هفته اختصاص دادند.

درمان با ممانتین باعث بهبود علائم "بسیار یا بسیار زیاد" در ۶۰٪ از بیماران مصرف کننده دارو شد، در حالی که تنها ۸٪ از بیمارانی که دارونما مصرف می‌کردند، بهبود مشابهی را گزارش کردند.

با این حال، تنها حدود شش بیمار در گروه ممانتین (۱۱%) تا پایان کارآزمایی، کندن یا کشیدن را به طور کامل متوقف کردند، در مقایسه با یک نفر در گروه دارونما (۲%).

گرانت گفت: «این نتایج مثبت نشانه خوبی از دخیل بودن گلوتامات در این اختلالات است، اما برای یافتن بهترین درمان باید تحقیقات بیشتری انجام شود.»

منبع: مدیسن نت

برچسب ها: آلزایمر ، اختلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار