اجرای طرح کتاب تکانی در آستانه نوروز در خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: امسال با اهدای بیش از ۹۰ هزار جلد کتاب، رتبه سوم اهدای کتاب توسط مردم را کسب کرده است.

حاجی گفت: در آستانه سال نو و رونق خانه تکانی‌ در جامعه طرح شهروند واقف (کتاب تکانی) در استان اجرا می‌شود.

او افزود: در قالب این طرح شهروندان می‌توانند کتاب‌های بلااستفاده موجود در منازل را به نزدیکترین کتابخانه عمومی محله تحویل دهند و در این وقف ماندگار و سنت حسنه شریک شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اهدای کتاب به عنوان یک صدقه جاریه یاد کرد و اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آستانه نوروز اجرایی می‌شود.

او با اشاره به ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: به همین مناسبت هشتک «کتابخانه‌ای شو» در استان راه‌اندازی می‌شود و در قالب یک نشانی کتابخانه‌ها را به مردم، مسئولان، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و سایر اقشار جامعه معرفی می‌کنیم.

حاجی با اعلام اینکه اجرای این طرح از فردا آغاز می‌شود گفت: از این طریق تمامی قشرهای جامعه با فعالیت کتابخانه‌ها از نزدیک آشنا می‌شوند و گفتمان کتابخوانی، آگاهی و علم بین مردم ترویج می‌یابد.

او از برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) در بوستان الهیه جنب کتابخانه نیز خبر داد و گفت: همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کتابخوانی، معرفی کتاب، مسابقه و قرعه‌کشی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: شب میلاد امام زمان تا پایان ماه شعبان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان خواهد بود.

اکنون بیش از ۶۰ هزار و ۳۵ نفر در کتابخانه‌های خراسان جنوبی عضویت دارند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

۸۴ کتابخانه در خراسان جنوبی وجود دارد که ۱۱ مورد مشارکتی و بقیه مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.