توزیع ۲ میلیون اصله نهال رایگان در مازندران

۲ میلیون اصله نهال رایگان بین اقشار مختلف مردم، نهاد و موسسات عمومی مازندران توزیع شده است.

سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با اشاره به اینکه تولید سه میلیون اصله نهال طبق برنامه تولید و کاشت یک میلیارد درخت طی فعالیت چهارساله دولت سیزدهم در استان انجام شده است، گفت: تاکنون ۲ میلیون اصله نهال به صورت رایگان بین اقشار مختلف مردم، نهاد و موسسات عمومی توزیع شده است. ‎

او طرح کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی جهانی دانست و گفت: کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال در این دولت قابلیت اجرایی و عملی دارد و طبق برنامه هر درخت غرس شده شناسنامه‌دار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری با بیان اینکه ایران با داشتن صنایع پرکربن بر اساس آمار سال ۲۰۳۰ رتبه هفتم تولید کننده کربن و رتبه ۴۲ تا ۴۵ ترسیب کربن را دارد، افزود: دولت مردمی سیزدهم تصمیم گرفته است تا با اجرای طرح کاشت درخت فاصله این دو مقوله مهم زیستی را کم کند.

علوی میانگین سرانه فضای سبز جنگلی به ازای هر نفر در کشور را حدود ۶ تا ۷متر مربع دانست و گفت: در این طرح فضای سبز کشور به ۱۵ متر مربع خواهد رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری به وجود هفت نهالستان تولید انواع گونه‌های جنگلی و بومی برای زراعت چوب و توسعه فضای سبز استان اشاره کرد و افزود: ۱۶۴هکتار از هفت نهالستان زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری به صورت قرارداد با پیمانکاران، نهال مورد نظر تولید و به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

به گفته علوی، طبق برنامه، سال آینده تولید نهال انواع درختان در مازندران به حدود هفت میلیون اصله می‌رسد، این رقم در سال آخر دولت سیزدهم به۱۲ میلیون اصله نهال در این منطقه خواهد رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از ارسال حدود ۶۰ هزار اصله نهال به استان‌های خراسان شمالی، اردبیل و سمنان خبر داد و گفت: با هماهنگی سازمان صمت، شرکت‌های سلولزی و شهرداری‌های استان توزیع حدود یک میلیون اصله نهال باقی مانده از نیمه دوم اسفند همزمان با هفته منابع طبیعی در استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار