برگزاری همایش طلایه‌داران جهاد تبیین

دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین در همایش طلایه داران جهاد تبیین گرد هم آمدند.

دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین در همایش طلایه داران جهاد تبیین  با موضوع تحکیم بنیاد خانواده و فرزندآوری گرد هم آمدند.

دو طلاب خارجی از آمریکا و هندوستان هم میهمانان ویژه این همایش بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این همایش گفت: یکی از اهداف برپایی این همایش این بود که ما قدردان خواهران بزرگواری باشیم که از قدیم‌الایام و از بدو تأسیس حوزه علمیه در قزوین پای‌کار آمده‌اند و این حوزه پا گرفته و مراحلی را گذرانده و به کمالاتی از نظر تشکیلاتی و سازمانی رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی  افزود: اگر در استان قزوین حوزه علمیه جایگاه، نام و برکتی دارد اثرگذاری آن مشهود است، یک مرتبه به این مرحله نرسیده است بلکه نتیجه زحمات بوده که بدون گرفتن حقوق مناسب و بدون تأمین مسائل مالی، مادی و دنیایی، زحمت‌ها کشیده‌اند و این زحمات ارزشمند ذخیره آخرشان باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آنچه که اکنون از پیشکسوتان و خواهران و برادران حوزه علمیه انتظار می‌رود این است که رسالت‌های خدا را در میان مردم تشریح کنند.

وی تصریح کرد: در جهاد تبیین خواهران گرانقدر سرمایه‌های معنوی هستند، باید به‌صورت ویژه وارد میدان شوند. آن‌هایی که هنر بیشتری دارند و در بحث فضای مجازی و تبلیغ در آن فضا استاد هستند، گروه‌هایی تشکیل دهند و در جهت دفع فتنه محتوای مناسب کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: بزرگ‌ترین مجاهد تبیین، رسول اکرم (ص) بوده‌اند، قرآن نیز حضرت را به این اسم معرفی کرده و فرموده‌ای پیامبر ما قرآن را نازل کردیم، تو مأموریت داری که آن را برای دیگران تبیین کنی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اکنون ما هر فعالیتی که در فضای مجازی انجام می‌دهیم، ریشه‌ای در آیات قرآن دارد، با هر فسادی روبرو می‌شویم، قرآن در آن خصوص به ما کد داده است. امیرالمومنین (ع) بزرگ‌ترین جهادگر تبیین و بخشی از مجاهدات تبیینی آن حضرت، خطبه‌های نهج‌البلاغه و چند برابر آن نیز در کتب متفرقه دیگری است که اخیراً به نام «تمام نهج البلاغه» جمع‌آوری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.