تامین زمین برای ۲۵ هزار واحد مسکونی در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین یک هزار هکتار زمین برای احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل تسریع می‌شود.

محبوب حیدری گفت: با تامین زمین یک هزار هکتار زمین در شهر اردبیل، عملیات ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان شروع شده و پیش بینی می‌شود این واحد‌ها تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: عدم تامین زمین یکی از مهمترین مشکلات پیش روی اجرای طرح نضت ملی مسکن در شهر اردبیل بود که با رفع این گره در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان انتظار می‌رود عملیات اجرایی احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان تسریع شود.

حیدری با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد مسکن طرح نهضت ملی در این استان و تحویل آن به متقاضیان گفت: عملیات احداث ۶ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که از این تعداد ۱۸۰ واحد در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان تحویل متقاضیان شد و ۱۲۰ واحد هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در استان اردبیل سالانه احداث ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن هدف گذاری شده که در سال جاری ۶ هزار واحد آن آغاز شده و تا چهار سال آینده ۶۳ هزار واحد مسکن احداث می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۲۵ نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و ۶ هزار و ۷۹۶ نفر هم آورده اولیه خود را پرداخت کردند.

۳۰ طرح بازآفرینی در اردبیل دردست اجراست

حیدری با بیان اینکه با تامین اعتبارات لازم روند اجرایی طرح‌های بازآفرینی شهری در این استان مطلوب است افزود: امسال ۳۰ طرح بازآفرینی شهری در این استان در دست اجرا قرار گرفته که اعتبارات ۱۰ طرح از منابع داخلی و ۲۰ طرح دیگر نیز از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌‎ای تأمین می‌شود.

او اضافه کرد: طرح‌های جدیدی هم با استفاده از منابع داخلی تعریف شده‌‎اند که بخشی از آن در سکونتگاه‌های غیررسمی و چند طرح نیز در بافت فرسوده قرار دارد.

بازپرداخت تسهیلات بانکی باید بازنگری شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در استان اردبیل گفت: برای ۹ هزار نفر مجوز ساماندهی بافت فرسوده شهری صادر شده، ولی در مجموع استقبال از تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده بسیار پایین است که عمده‌ترین دلیل آن بالا بودن اقساط وام بانکی است و انتظار می‌رود در این مورد بازنگری شود.

حیدری یادآورشد: در مناطق شهری استان اردبیل ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۱۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در این بافت زندگی می‌کنند و برای ساماندهی و نوسازی این بافت‌ها تلاش می‌شود.

او در ادامه احداث پارک میر اشرف اردبیل، تکمیل پارک محله ملایوسف اردبیل، شروع مرمت سرای زنجیرلو و پنبه فروشان بازار تاریخی اردبیل، فاز دوم پیاده راه‌سازی محله قلعه باشی خلخال، اجرای نرده استخر پارک لاله کلور، بهسازی معابر محله زیر نهر تراب پارس‌‎آباد، پایگاه سلامت محله گلمغان اردبیل، احداث دیوار محوطه کلانتری گلمغان اردبیل و شبکه آب گلمغان اردبیل را از جمله طرح‌های بازیافت شهری در استان اردبیل اعلام کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.