تأثیر تغذیه در پویایی و سلامت جامعه

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امروزه جایگاه جهانی علم تغذیه و تأثیر رژیم غذایی سالم در پویایی، نشاط و سلامت جامعه بسیار برجسته‌تر از قبل شده است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام خود به مناسبت ۱۷ اسفند روز جهانی متخصصان تغذیه پیامی را اعلام صادر کرده که متن پیام دکتر  به شرح زیر است:

با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مسرور قطب عالم امید و آمال محرومان و مستضعفان جهان حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف، کشور جمهوری اسلامی ایران بر خود می‌بالد که افرادی پاک نهاد و نیکو سرشت به پشتوانه‌ی توانایی و دانایی توشه گرفته از عِرق ملّی و میهنی در سودای تامین سلامت تغذیه‌ای جامعه ایرانی همت خویش را به کار گرفته اند و مجدانه تلاش می‌نمایند.

روز جهانی متخصصین تغذیه (Nutritionist’s Day) مصادف با دومین چهارشنبه ماه مارس سال میلادی (۱۷ اسفند ۱۴۰۱) برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای تاکید بر نقش ضروری رژیم غذایی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها و کمک به مردم برای رسیدن به سلامت تعریف شده است.

امروزه جایگاه جهانی علم تغذیه و تاثیر رژیم غذایی سالم در پویایی، نشاط و سلامت جامعه بسیار برجسته‌تر از قبل شده است. با توجه به نقش کارشناسان تغذیه در برنامه پزشکی خانواده و ایجاد شیوه زندگی سالم در بین آحاد جامعه، ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسان و متخصصین تغذیه در کشور، این روز را بر جامعه تغذیه دانان به ویژه کارشناسان تغذیه، به عنوان عضوی از تیم سلامت، تبریک عرض می‌کنم و از تلاش‌های خالصانه آن‌ها در ارائه خدمات تغذیه‌ای از جمله مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به مردم عزیز کشور در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر صمیمانه قدردانی می‌کنم. از ایزد منان مزید توفیقات این قشر فرهیخته و زحمتکش را در ارایه خدمت بهتر به هم میهنان عزیز خواستارم. آرزومندم ذات اقدس احدیت کلیه خدمت گزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی را که در مسیر تحقق اهداف متعالی سلامت جامعه از جان مایه می‌گذارند در سایه الطاف خاصه‌ی خویش قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار