ساماندهی گلزار‌های شهدا در همدان به اتمام رسیده است

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید استان همدان گفت: همدان، جزء استان‌هایی است که ساماندهی گلزار‌های شهدا در آن به اتمام رسیده است.

منصور ابراهیمی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجموعه استان همدان از چهار معاونت شامل معاونت فرهنگی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاونت تعاون و امور اجتماعی و معاونت بهداشت و درمان است.

او گفت: در حوزه معاونت بهداشت و درمان، پنج اداره داریم که شامل اداره مسکن و امور گلزارها، اداره تسهیلات رفاهی ایثارگران، اداره مددکاری و مشاوره، اداره پذیرش و اداره اشتغال است که هر اداره.‌ای شرح وظایف خودش را دارد.

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید استان همدان با اشاره به وجود ۷۴۷ گلزار شهدا در همدان، افزود: از این تعداد ۱۰۱ گلزار شهری و ۶۴۶ گلزار روستایی و ۵۵ گلزار شهدای گمنام داریم.

ابراهیمی گفت: در استان همدان ۷ هزار و ۴۲۲ مزار شهید وجود دارد که تعداد ۱۵۲ مورد آن شهید گمنام است.

او تاکید کرد: در بحث ساماندهی گلزار شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان جزء بنیاد‌هایی بوده که در همان سال‌های اول در سال ۱۳۸۳، بحث ساماندهی گلزار شهدا را آغاز کرد.

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید استان همدان گفت: جزء استان‌هایی هستیم که ساماندهی گلزار‌های شهدا در آن به اتمام رسیده است. منتها وضعیت آب و هوایی همدان باعث شده که هر ساله با یک فرایند فرسایش و تخریب بعضی از مزار‌های شهدا مواجه باشیم که سالانه اعتبار خوبی در این زمینه تخصیص داده می‌شود و در بحث مرمت و نگه‌داری گلزار شهدا مشکلی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.