۱۹ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به ساماندهی گلزار شهدای همدان مصوب شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور (ششم مرداد امسال) برای ساماندهی گلزار شهدای استان مصوب شد تا این مزار‌ها در شان شهدا مرمت و بازسازی شود.

مجید صفدریان از پیشگام بودن این استان در ساماندهی گلزار شهدا خبر داد و افزود: بنیاد شهید همدان جزو اولین استان‌هایی است که ساماندهی گلزار شهدا را به پایان رساند.

او گفت: شرایط جوی و قرار داشتن گلزار شهدا در معرض باد، باران، سرما و گرمای تابستان، مزار شهدا را به مرور دستخوش آسیب کرده و بنابراین ساماندهی گلزار شهدا یکی از اولویت‌های این مجموعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌های مالی توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی گلزار شهدا دارد افزود: علاوه بر اعتبارات سفر رییس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا امسال و سال آینده نیز ۱۵ میلیارد تومان برای مرمت و ساماندهی گلزار شهدا پیش بینی شده است.

صفدریان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ گلزار شهدای شهری و روستایی در استان همدان وجود دارد گفت: شهدای گمنام جزو گلزار‌های زیرپوشش بنیاد شهید نیستند بلکه زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند که در سفر رییس جمهور به استان همدان، اعتبار ویژه و جداگانه‌ای برای این موضوع پیش بینی شده است.

او افزود: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان همچنین مشکل حقوقی «مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار» به نفع خانواده‌های ایثارگران رفع و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مجتمع به صورت ۱۰۰ درصدی و بهره برداری از آن پیش بینی شد.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار