نخستین دوره رقابت‌های بین المللی نوروز بانوان افتتاح شد

نخستین دوره رقابت‌های بین المللی نوروز با حضور ۲۲ کشور به صورت رسمی و با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

نخستین دوره رقابت‌های بین المللی نوروز بانوان امروز رسما با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس جمهور، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش، سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، آرش فرهادیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و روسای فدراسیون‌های ورزشی، سینا کلهر معاون ورزش همگانی، برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش افتتاح شد.

در این مراسم ابتدای مراسم چند آیه از کلام الله مجید توسط قاری نونهال قرائت شد و پس از آن کیلپی از شهر تهران برای حاضران در سالن پخش شد و پس از آن مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و سخنگوی نخستین دوره‌ی بازی‌های بین المللی نوروز ویژه بانوان اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری آیین باشکوه افتتاحیه نخستین دوره بازی‌های بین المللی نوروز هستیم که در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود

وی افزود: دختران ورزشکار و قهرمان از مناطق مختلف جهان به مناسبت این رویداد بی نظیر در رشته‌های کبدی، جودو، سوارکاری، دو و میدانی، وزنه-برداری، کاراته، فوتسال، شمشیربازی و چوگان به رقابت می‌پردازند.

معاون توسعه ورزش بانوان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۳۷۸ ورزشکار خارجی و ۲۲۵ ورزشکار ایرانی از ۲۰ کشور در رده‌های مختلف سنی در این مسابقات حضور دارند، اظهار داشت: در آستانه آیین باستانی نوروز و آغاز بهار طبیعت برای ما موجب افتخار است و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته برای شما ورزشکاران و قهرمانان عزیز باشیم.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را توسعه پایدار ورزش بانوان، تعامل و بهره گیری از ظرفیت کشور‌های حوزه نوروز در راستای ارتقای رشد کمی و کیفی ورزش بانوان و بالندگی و شکوفایی ورزش بانوان بویژه در حوزه فرهنگی و هویتی دانست و افزود: دراولین دوره این بازی‌ها شاهد حضور بانوان ورزشکار کشور‌های حوزه نوروز و همچنین ورزشکاران دیگر کشور‌ها هستیم.

وی افزود: همچنین از همراهی و همکاری مجموعه دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم که همواره وزارت ورزش و جوانان را مورد حمایت قراردادند سپاسگزاری می‌کنم.

کاظمی پور خطاب به میهمانان، ورزشکاران گفت: از اینکه به مناسبت این رویداد بزرگ بین المللی میهمان جمهوری اسلامی ایران و بانوان عزیز ایران زمین هستید خوشحالیم و با افتخار منتظر رقابت‌های بی نظیر و حرفه‌ای شما هستم و می‌دانم که بیش از رقابت، رفاقت ها، دوستی ها، صلح، اتحاد، انسان دوستی و انسجام که معنای واقعی ورزش پهلوانی است و نشانه واقعی یک قهرمان است را در این رویداد زیبا، شاهد خواهیم بود.

وی از دختران قهرمان میهن عزیزمان به عنوان فرزندان دلاور وطن نام برد و اظهار داشت: شما عزیزان همواره در تاریخ پر افتخار کشورمان، مایه‌ی فخر و مباهات ایران زمین هستید و با اراده‌ی پولادین و عزم راسخ، در راه توسعه و پیشرفت و جایگاه شایسته زن ایرانی، بی دریغ تلاش کرده اید و نام پرآوازه سرزمین پهناور ایران و پرچم مقدس کشورمان را در عرصه‌های مختلف بین المللی به اهتزاز در آورده اید.

معاون توسعه ورزش بانوان تصریح کرد: به عنوان خواهر کوچک شما، قدردان تمامی این تلاش‌ها هستم و از خداوند متعال می‌خواهم همواره در سلامتی، موفقیت، خوشبختی و پیروزی باشید و جاودانه بدرخشید.

مریم کاظمی پور پس سخنرانی از خانواده شهید اسماعیل احمدی که در حادثه بالگرد کرمان به شهادت رسیده بود تجلیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار