وزیر ورزش: پیگیر وام ازدواج جوانان هستیم

حمید سجادی گفت: پیگیر وام ازدواج و اشتغال حوانان هستیم.

لوسین گوارا آگوئرو وزیر جوانان نیکاراگوئه به همراه اوساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کشورمان دیدار کردند.

 سید حمید سجادی در این دیدار ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: امیدوارم این دیدار سر فصل جدیدی در روابط دو کشور در حوزه ورزش و جوانان ایجاد کند.

 سجادی با بیان این که در دنیای امروز تفکر جوان باوری و جوان یاوری حاکم است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم مرکز ثقل، کالبد نشاط و آینده سازان هر جامعه، جوانان هستند.

وی ادامه داد: حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران در چهار قسمت کلان موضوعات جوانان را دنبال می‌کند.

او افزود: در بخش ان جی او‌ها یا تشکل‌های مردم نهاد، حدود ۴۲۰۰ تشکل فعال جوانان داریم و علاوه بر این بیش از چهل هزار تشکل و گروه مردمی در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف مثل سازندگی و عمران، بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و حریق‌ها این گروه‌ها بسیار فعال هستند و به مردم کمک می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان ایران برای رسیدگی به امور جوانان شبیه به یک قرارگاه مرکزی عمل می‌کند به عنوان مثال ما وام ازدواج و وام اشتغال را از دستگاه‌های مسئول پیگیری می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: رئیس جمهور شورایی به نام شورای عالی جوانان با ریاست شخص خودش تشکیل داده است که بسیاری از وزرا و مسئولین کشور عضو این شورا هستند و تکالیفی دارند که همه در این شورا به رئیس جمهور گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به حوزه ازدواج گفت: برنامه‌های متعددی برای تشکیل خانواده داریم و جشنواره‌های زیادی برای ترویج ازدواج برگزار میکنیم همچنین در حوزه آموزش سربازان با همکاری دستگاه‌های دیگر دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و سعی بر آن است تا جوانان در دوره سربازی، با مهارت‌های زندگی و مهارت‌های مشاغل آشنا شوند. این‌ها همه گوشه‌ای از فعالیت ما در حوزه جوانان است.

 سجادی با بیان این که در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جوانان به عنوان دستگاه پیگیری و مطالبه گر فعالیت می‌کنیم، گفت: آنقدر نیاز‌های جوانان برای ما مهم است که دوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌کنیم و با کمک ۴۶۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده به جوانان و مردم مشاوره می‌دهیم. همچنین برای موضوعات حوزه ازدواج، خانواده و فرزندآوری قانونی با عنوان قانون جوانی جمعیت داریم که همه دستگاه‌های کشور سهمی دارند.

وی در خصوص حوزه ورزش نیز به مدال‌آوری بانوان ایران اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش بانوان توفیقات زیادی در یک سال و نیم اخیر داشتیم به طوری که میزان مدال آوری دختران ایران در حال نزدیک شدن به مدال آوری مردان است و رشد مدال‌آوری بانوان از هفتاد درصد عبور کرده است.

وی ادامه داد: با فعالیت مناسب معاونت امور بانوان، بانوان کشورمان پست‌های بین المللی زیادی دریافت کردند و همچنین داوران خوبی تربیت شدند که در بخش‌های خارجی و مسابقات بین المللی داوری‌های زیادی انجام می‌دهند همچنین ۳۳ فدراسیون در ورزش بانوان فعال شدند و شور و نشاط خوبی در ورزشی بانوان آغاز شده است.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان همچنین به تولیدات ورزشی داخلی ایران اشاره کرد و گفت: تولیدات ورزشی بسیار خوبی داریم، چند روز پیش دستیار آقای پوتین مهمان ما بود و از صادرات تولیدات ما به روسیه استقبال کرد و پیشنهاد تولید مشترک داد، این اتفاق بین ایران و نیکاراگوئه هم می‌تواند به دست جوانان رقم بخورد.

دکتر سجادی با بیان این که در حوزه ورزش میزبان خوبی برای جوانان نیکاراگوئه خواهیم بود، اظهار داشت: امیدوارم در نشست بعدی با حضور هم وزیر ورزش و هم شما به عنوان وزیر جوانان نیکاراگوئه بتوانیم در خصوص همکاری‌های بیشتر با یکدیگر به توافق برسیم.

وی در پایان گفت: هر دو کشور انگیزه خوبی برای همکاری دارند و مطمئن هستم اگر جوانانمان باهم آشنا شوند می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار