۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و‌تره بار جدید/ افزایش ۴۷ درصدی عرضه کالا‌های اساسی

مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران گفت:۲۳۰ زمین را شهرداری‌ها معرفی کردند، ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و تره بار به تایید رسید.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: امسال جزو سال‌هایی بود که تلاطم بازار بسیار زیاد بود و تنش‌هایی هم به ما وارد کرد، اما با اطلاع رسانی و تامین‌های به موقع از دستگاه‌های ذیربط توانستیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: مجموعا ۷۹ مورد بهسازی در میادین و ۱۰۰ هزار مورد تعمیر داشتیم و این فعالیت‌های عمرانی قابل توجهی است، ۲۳۰ زمین را شهرداری‌ها معرفی کردند، ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و تره بار به تایید رسید؛ البته ممکن است در سال آینده هم این میزان زمین افزایش پیدا کند.

فصاحت تصریح کرد: ۶ بازار جدید در سال ۱۴۰۱ به افتتاح رسید در حوزه تنظیم بازار هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است همچنین بعد از رها سازی قیمت ها، عرضه کالا‌های اساسی ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: ما بین ۲ تا ۳ درصد تورم شهر تهران را نسبت به تورم کشوری در حوزه کالاهای اساسی کاهش دادیم، ۲۷ فعالیت دانش بنیان را انجام دادیم که بخشی از آن به نتیجه رسیده است.

فصاحت گفت: تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی داشتیم که در حوزه زنجیره تامین بسیار موثر است و موجب کاهش قیمت ها در میادین می شود.

وی به افتتاح پایانه صادراتی ویژه در میدان مرکزی میوه وتره‌بار اشاره کرد و افزود: این مسئله نیز از مواردی است که به‌صورت جد از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار پیگیری می‌شود و می‌تواند گام مهمی را در عرضه محصولات در سطح شهر تهران داشته باشد.

مدیر‌عامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه به تامین میوه شب عید در سطح شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده و مشکلی وجود ندارد اگر چه دستورالعمل اخیر سازمان تخصصی مورد نقد ما بوده اما به هر ترتیب ما تلاش خواهیم کرد شرایط خوبی را در عرضه محصولات میوه شب عید داشته باشیم.

فصاحت در ارتباط با تامین میوه شب عید گفت: در همین زمینه سازوکار تامین 2 هزار تن میوه در دستور کار قرار گرفته و 800 تن از قبل تامین شده و 1200 تن نیز به زودی تامین خواهد شد و به هر ترتیب مشکلی را در ارتباط با تامین و توزیع میوه نوروز نخواهیم داشت.

وی درباره قیمت تعیین شده میوه شب عید تصریح کرد: در همین زمینه قیمت پرتقال هم‌اکنون 15 - 16 هزار تومان و سیب با قیمت 25 - 26 هزار تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که میوه شب عید کمتر از این قیمت عرضه کنیم اما سقف نهایی آن بیشتر از قیمت‌های اشاره شده نخواهد بود.

مدیر‌عامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار کرد: در تاریخ‌های 23 و 24 اسفند عرضه تنظیم بازاری در حوزه میوه را خواهیم داشت و در تاریخ‌های 26 ، 27 و 28 اسفند ادامه عرضه میوه تنظیم بازاری در شب عید را خواهیم داشت.

فصاحت با تاکید بر اینکه نباید کیفیت محصولات میادین میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهر تغییر کند، گفت: به طول مثال کیفیت اقلام و محصولات در میادین جنوب شهر نباید با بالا شهر تفاوتی داشته باشد و تاکید ما بر این است که محصول باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه شود.

وی همچنین در خصوص عرضه محصولات میوه در میادین میوه و تره‌بار گفت: در این زمینه نیز در 31 ایستگاه مترو میوه عرضه می‌شود و انشاءالله در سالهای بعد بنا داریم که توزیع میوه را در ایستگاه‌های مترو را گسترش بدهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران در خصوص برخی انتقادات مطرح شده از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به فعالیت سازمان میوه تره‌بار گفت: در جلسه هفته گذشته صحبت‌هایی در حضور اعضا مطرح شد و پرونده این مسئله بسته و پاسخ در این زمینه داده شده است.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار