اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در ملایر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در این شهرستان خبر داد.

محمدابراهیم مرادی گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، سخنرانی یکی از پدران شهدا قبل از خطبه‌های نماز جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات از برنامه‌های پیش‌بینی شده این نهاد در هفته گرامیداشت شهداست.

محمدابراهیم مرادی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تأسیس شد، افزود: بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و به هیچ وجه نمی‌توان ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان را جبران کرد.

او با اشاره به روز ۲۲ اسفند به نام روز شهدا و بزگداشت هفته شهدا گفت: شورای انقلاب فرهنگی این روز  را در سال ۱۳۸۳ به نام شهدا نامگذار کردند و هدف از نامگذاری روز شهدا تبیین بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن اهداف و شخصیت شهدا به مردم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر ۱۱۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دو شهید مدافع حرم دو هزار و ۱۰۰ جانباز و ۱۱۹ آزاده سرافراز دارد، تصریح کرد: همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در ملایر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

مرادی غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار عاشورا، فضاسازی شهرستان، سخنرانی یکی از پدران شهدا قبل از خطبه‌های نماز جمعه و کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال به نام شهدای ملایر را از برنامه‌های هفته گرامیداشت شهدا در ملایر دانست و گفت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و پیاده‌روی ایثارگران ملایر از میدان بابک تا شهدای گمنام دانشگاه آزاد ملایر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این نهاد در هفته گرامیداشت شهداست.

او دیدار کارکنان بنیاد شهید با امام جمعه، تجلیل از مادر شهید احدی و برگزاری برنامه‌ای با عنوان جشن «علی اکبر‌های زمان، منتظران ظهور» در بهشت هاجر ملایر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جوانان و اقشار مختلف مردم در بهشت هاجر ملایر را از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر برشمرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر همچنین از کاشت هشت هزار نهال به یاد هشت هزار شهید استان همدان در پارک جنگلی ازندریان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مرادی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه یادواره‌ها مردمی و به‌صورت خودجوش انجام می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ یادواره در شهرستان ملایر در نقاط مختلف شهری و روستایی، محلات، مدارس برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.