شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد طوفان در ایالت کالیفرنیا موجب خسارات شدید به پل‌ها و سیل بند‌ها شد.

از روز جمعه، سیل چندین جاده را تخریب کرده و راه‌های مواصلاتی چندین منطقه را از بین برده است. ساکنان جنوب سانفرانسیسکو، (به دلیل تخریب جاده) دیگر نمی‌توانند منطقه خود را ترک کنند. کالیفرنیا چندین روز است که بارش شدید باران را تجربه می‌کند.

براساس گزارش فرانس ۲۴، پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در هفته آتی نیز ادامه یابد. مقامات ایالت کالیفرنیا به ساکنان توصیه کرده اند بسیار مراقب باشند.

در منطقه فنتن، ساکنان بار دیگر مجبور شدند شهر را تخلیه کنند. این دومین بار است که آن‌ها ظرف دو ماه خانه‌های خود را تخلیه می‌کنند. در ما ژانویه نیز آن‌ها دچار سیل زدگی شده بودند.

یکی از شهروندان این شهر گفت: اکنون باید بار دیگر به خانه‌های خود برویم و بار و بندیلمان را ببندیم. ما همین دو سه هفته پیش به خانه‌های خود بازگشته بودیم.

بنا به اعلام دفتر فرماندار، ۱۷ هزار خانواده در ناحیه مانتری در روز شنبه با قطعی برق روبرو بودند. برای برخی از ساکنان این منطقه، سیل در حکم تیر نهایی بود!

تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین نگرانی‌های زیست‌محیطی در قرن آینده خواهد بود به طوری که دانشمندان می‌گویند بخش عمده‌ای از مشکلات کره زمین در آینده ناشی از گرم شدن سیاره زمین خواهد بود. آمریکا یکی از کشور‌هایی است که به دلیل تغییرات اقلیمی شاهد طوفان‌های مرگبار و باران‌های سیل آسا طی چند سال اخیر بوده است.

پیش از این «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تغییرات اقلیمی تأثیرات جدی اقتصادی و مالی بر این کشور داشته است و احتمالاً باعث کاهش ارزش دارایی‌ها طی چند سال آینده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار