تامین زمین برای ۷۰ هزار متقاضی مسکن آپارتمانی و ویلایی در قم

استاندار قم با اشاره به اینکه برای تأمین زمین مشکلی نداریم، گفت: برای ۷۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن اعم از آپارتمانی و ویلایی زمین در اختیار داریم.

سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن قم گفت: با توجه به عدم موافقت سازمان ملی مسکن برای الحاق زمین‌های جدید به قم، در نقاط پیرامونی قم زمین‌ها برای ساخت مسکن ویلایی شناسایی و معرفی شده و مقدمات کار در حال انجام است و مشاور هم برای این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار قم بیان کرد: سازمان ملی مسکن نیز در دو هفته گذشته بازدیدی از شناسایی زمین برای ساخت مسکن ویلایی قم داشته است و امیدواریم از اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم ساخت مسکن به صورت ویلایی را در قم آغاز کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: ساخت مسکن ویلایی در قطعات ۱۶۰ تا ۲۵۰ متری انجام می‌شود و در این روش بخشی از ساخت و ساز‌ها توسط مجموعه دولت و مابقی نیز توسط مالکان ساخته خواهد شد.

شاهچراغی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی و یا به صورت ویلایی نوع ساحت و ساز را انتخاب کنند افزود: امسال بیش از ۵۲۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل شده است و در فروردین ماه سال آینده نیز ۲۰۰ واحد در سلفچگان تحویل می‌شود و بعد از آن هر سه ماه یک بار از ۱۵۰ واحد به بالا تحویل می‌شود.

استاندار قم افزود: در ۵۶۰ هکتاری برای کسانی که پول واریز کردند زمین پیش بینی و اسناد زمین نیز صادر شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر قرارداد بستند که به ترتیب اولویت به پیمانکاران معرفی شدند و مابقی نیز به مرور زمان به پیمانکاران معرفی می‌شوند.

شاهچراغی ادامه داد: برای همه افراد متقاضی، حتی کسانی که پول واریز نکردند زمین پیش بینی شده است و هم اکنون با احتساب آپارتمانی و ویلایی تا ۷۰ هزار نفر متقاضی زمین در اختیار داریم و در خصوص تأمین زمین مشکلی نداریم.

استاندار قم گفت: شرکت‌های تعاونی نیز در صورتی که واجد شرایط و صلاحیت لازم را داشته باشند می‌توانند در زمینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار