سکوت دیگر جایز نیست/ فساد را افشا کنید + فیلم

تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گام مهمی برای مبارزه با تخلفات مسئولان و دستگاه‌هاست.

کشور‌های مختلف برای حمایت از افشاگران فساد قوانینی وضع کرده‌اند تا آن افراد بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند فساد را گزارش کنند.

حمایت از افشاگران فساد راه مناسبی برای مبارزه با فساد است چرا که با این شیوه مردم در مبارزه با فساد مسئولان و دستگاه‌ها سهیم می‌شوند که این امر باعث پویایی جامعه می‌شود.

کشور‌هایی که از افشاگران فساد حمایت می‌کنند برای افشاگری و تبلیغ سوت زنی تبلیغات زیادی می‌کنند به طور مثال در کشور روسیه کلیپی برای گزارشگری فساد ساخته‌اند تا مردم را به افشای فساد ترغیب کنند.

این قوانین برای حفظ حقوق فردی که برای جلوگیری از فساد دست به افشاگری زده بسیار مهم است چرا که نبود قوانین حمایتی باعث می‌شود تا یک مسئول بدون اینکه واهمه‌ای از تخلف داشته باشد دست به اقدامات خلاف قانون بزند و هر وقت کسی تخلف او را آشکار کرد با شکایت از آن شخص، خود را از اتهامات مبرا کند.

به همین دلیل و برای جلوگیری از فساد در کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه (۲۱ اسفند) با ۱۲۳ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را تصویب کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دفاع از کلیات این طرح گفت: این طرح در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

کاظم دلخوش

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و درخواست مردم، موضوع فساد و برخورد با فساد است که در طرح مذکور به مواردی مانند حمایت از گزارشگران فساد، اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تشریح مفهوم واژگان این حوزه، فرآیند دریافت گزارش، راه‌های حمایت از گزارشگر، پاداش گزارشگران فساد و... از جمله مواردی است که در طرح کمیسیون قضایی و حقوقی درباره حمایت مالی از افشاگران فساد به آن‌ها پرداخته شده است.

نمایندگان پس از تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد، با ماده ۱ این طرح که به تعیین مفهوم واژگان و عبارات اختصاری اختصاص داشت با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱ کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد، مفهوم واژگان و عبارات اختصاری به کار رفته در این قانون به شرح زیر است:

۱- گزارش: گزارشی است که محتوای آن حداقل متضمن اطلاعات زیر باشد:
الف- نام و عنوان دستگاه محل وقوع فساد
ب- شرح مختصر رفتار ارتکابی
پ- اسم یا عنوان یا سمت یا جایگاه شغلی اشخاص مظنون به ارتکاب فساد اعم از آنکه واقعی یا غیرآن باشد.

تبصره- گزارشی که متضمن اعلام جرائم مستوجب مجازات درجه سه یا بالاتر باشد یا گزارش واصله دلالت بر وقوع فساد مهمی داشته باشد که موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی شود، چنانچه فاقد مشخصات مذکور در جزء (پ) این بند باشد، مشمول این قانون می‌شود. تشخیص این امر بر عهده مقام پذیرنده است.

۲- گزارشگر: هر شخص حقیقی یا حقوقی خصوصی که با رعایت شرایط این قانون، وقوع فساد را گزارش کند.

۳- نهاد پذیرنده: دادستانها، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حدود وظایف و اختیارات قانونی

۴- حمایت: مجموعه اقداماتی که جهت جلوگیری از ورود ضرر یا جبران ضرر‌های وارده به گزارشگر و اشخاص وابسته‌ی وی به دلیل گزارشگری، در حدود مقررات این قانون اعمال می‌شود.

۵- سامانه: سامانه گزارشگران فساد موضوع ماده (۳) این قانون

۶- افراد وابسته: مقصود از افراد وابسته در این قانون عبارتند از:
الف- بستگان نسبی گزارشگر تا درجه دو از کلیه طبقات ارث
ب- همسر گزارشگر و بستگان نسبی وی تا درجه یک از کلیه طبقات ارث
پ- کلیه افرادی که عرفاً به تشخیص مرجع صالح قضائی در زندگی گزارشگر یا افراد دخیل در گزارشگری مهم تلقی می‌شوند.
ت-شخصی که اطلاعات و اخبار را به گزارشگر رسانده است.

۷- اقدامات تلافی‌جویانه: رفتار‌هایی که به قصد هرگونه اضرار جانی، مالی، حیثیتی، شغلی و نظایر آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم علیه گزارش‌گر یا افراد وابسته به وی صورت گیرد.

تبصره ۱- در صورتی که اثبات شود، رفتار‌های موضوع این بند ارتباطی به گزارشگری نداشته است، گزارشگر مشمول حمایت‌ها و پاداش این قانون نمی‌شود.

تبصره ۲- اعمال حمایت‌های این قانون درخصوص افراد وابسته به گزارشگر، منوط به اثبات رابطه گزارشگری با اقدامات تلافی جویانه است.

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در مجلس گفت: افرادی که مسائل مربوط به فساد را گزارش می‌دهند معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شوند چرا که افراد یا دستگاه‌هایی که از آن‌ها شکایت شده مشکلاتی را برای افشاگران ایجاد می‌کنند و از آن‌ها شکایت می‌کنند به همین دلیل کار قفل می‌شود لذا این امر باعث می‌شود تا کسانی که فساد را گزارش کردند به این نتیجه برسند که سکوت کنند.

فتح الله توسلی

وی ادامه داد: سکوت در برابر فساد باعث افزایش فساد می‌شود، چون دیگر انگیزه‌ای برای افشای فساد پیدا نمی‌کنند.

نماینده مردم شهر‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس بیان کرد: مجلس می‌خواهد قانونی را تصویب کند که یکسری مصونیت‌هایی را برای گزارشگران فساد ایجاد کند و دستگاه‌های مختلف موظف به بررسی گزارش‌ها شوند.

توسلی بیان کرد: یکی از بحث‌های ما کاهش اطاله دادرسی است تا موضوعاتی مثل افشاگری فساد را در اسرع وقت در دستورکار بگذارند و بررسی کنند تا به جامعه القا نشود که کسانی که فساد می‌کنند مصونیت دارند و نه کسانی که فساد را افشا می‌کنند.

وی اظهار کرد: آیین نامه تشویق گزارشگران فساد بعدا نوشته می‌شود و ممکن است کمک‌های مالی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس بیان کرد: حمایت از افشاگران فساد می‌تواند باعث شفافیت مالی دستگاه‌ها و مسئولان و گردش حساب‌های افراد به خصوص مدیران شود.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گفت: سازمان‌های نظارتی در کشور زیاد داریم مثل سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی لذا اگر این گونه بخواهیم این مسائل را در کشور گسترش دهیم باید دستگاه‌ها پاسخگو باشند که در برابر فساد چه اقداماتی انجام دادند که ما شاهد یک رانت خواری چند میلیاردی یا چند صد میلیاردی یا چند هزار میلیاردی در کشور بودیم.

محمدحسن آصفری

وی اظهار کرد: تعدد قوانین یا تورم قوانین خیلی کارساز نیست ما باید بر این امر نظارت کنیم که چرا قانون اجرا نشده است.

وی افزود: اگر اختیار بحث نظارتی را بیشتر کنیم بهتر از این است تا قوانینی از این دست را در کشور تصویب کنیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: شفافیت حق مردم است و قانون شفافیت باید هر چه زودتر تکلیفش روشن شود البته مجلس تکلیفش را روشن کرده و این قانون را تصویب کرده است و دستگاه‌های دیگر بایستی زودتر نظر خود را اعلام کنند لذا کش و قوس و رفت و آمد بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان برای قانون شفافیت خیلی خوب نیست و این قانون باید زودتر تکلیفش مشخص شود.

تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گام مهمی در جهت شفافیت و جلوگیری از اختلاس، ارتشا، رانت خواری و پارتی بازی است، اما گام مهم بعدی پس از تصویب این قانون در مجلس اجرای آن است که همت تمامی دستگاه‌ها و مسئولان را می‌طلبد.

گزارش: محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
جریان زورسازیهایی که علنا انجام شده چی میشه

شهرک سلامت بردسیر یه نمونه بارز زورسازی است که یه زمین خوار بدون مجوز و پروانه و سند و هیچ مدرک دیگه ای با همدستی یه بنگاه دار که کارمند شهرداری بوده و مردم فریب حضورش در شهرداری رو خوردن اقدام به فروش زمینای کارمندا و زورسازی کردن که با کمک پلیس ۱۱۰ و پلیس شهر داری و دادگاه با تنظیم چندین صورتجلسه جلوی کارشون گرفته شده و یه مشت کارمند و بازنشسته که کل سرمایه گذاری زندگیشون و آینده فرزندانشون به همین امید بوده رو با این شرایط گرانی روزانه متضرر کرده و مینمایند
کاش یه برخورد قاطع با این جور افراد بشه تا چنین رسمی بیش از این همه گیر نشه وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
کارمندان ایران خودرو به صورت پنهانی صد میلیون میگیرند یک خودرو ۲۰۰ میلیونی با قیمت کهرخانه بهت میدن، چند نفر از دوستای من همینطوری صاحب ماشین شدند، کل ایران خودرو اصلا فساد و قانون شکنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
والا ب شهرداری زنگ زدم درباره تخریب درخت دم در مون گزارش دادم
بجای تشکر مامور شهرداری اومد یک برگه جریمه برای یک درخت نه چند درخت کوچه مون ب نام ما نوشت!!!

درختان کوچه مون کاملا خشک شده و خیلی قدیمی شده اصلا رسیدگی نمیکنن !!

رفتم اداره فضای سبز شهر مون کارمندان زن بزک کرده باهاشون کمی منطقی حرف میزنی مدیر مرد شون صدا میزنن با عشوه ک بیاد ما رو فنی بزنه !!

کل شهرداری پر از کارمند هستن انگار شنبه بازار هس راه نمیدن ادم رد بشه تو اتاق جا نمیشن تو سالن ها ول هستن
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
صحبت ازمبارزه بافسادتوسط دلخوش شبیه جوک است.
Iran (Islamic Republic of)
صفر ابراهیمی⁹
۱۲:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
بیشتر فساد ها در صندوق های وابسته به دولت اتفاق می افتاد مثل صندوق های بازنشستگی آنقدر سازمان های بی در پیکر هست که خدا می داند چقدر فساد وغیره انجام می شود
Iran (Islamic Republic of)
رضاکیارش اسحاقیان
۱۲:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
ما چندین فقره فساد را گزارش دادیم با دلایل ومدارک کافی متاسفانه هیچ کاری صورت نگرفت هم به حفاظت و... هیچ کاری نکردن
Iran (Islamic Republic of)
سید جواد
۲۲:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
فساد را افشا کنید ، حتمی برخورد قاطع خواهد شد ، با افشا کنتده البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
ما اعلام کردیم با خودمان برخورد شد و به زندان رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
باشگاه های دولتی و شرکت های خصولتی و یارانه پنهان سوخت،
موجب عدم شفافیت مالی و عدم انگیزه در مشتری مداری است و بلاتکلیفی بازار و رکود تورمی است....مضراتش در شرح نیاید
سازمان خصوصی سازی یک اداره صرفا تزیینی است و هیچ کارایی دیگری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد بصورت غیر باور نکردنی همینطور مدرک میده الان خیلی از کارمندان دولت هستن مدرک دکتری شونم گرفتن بی در پیکر هست ، تمام فامیلهای من یکنفر هم آزمون استخدامی نداده همه شون با پارتی استخدام دولت شدن با دیپلم رفتن الان یا ارشد گرفتن یا دکتری تا حقوق شون زیاد بشه سواد شون همون دیپلم هست فقط تو اداره انقدر وقت آزاد دارن تا پست دکترها هم میتونن بگیرن خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست
۲۳:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه الان دانشگاه ملی هم کیفیت بهتری ندارند

فقط و فقط برای ورود به کار دولتی آزمون استخدامی مانند 20سال پیش تعیین کننده باشه
و برای احتساب مدرک تحصیلی هر سال دو بار آزمون جامع احتساب مدرک توسط سازمان سنجش برگزار شود و در صورت قبولی در آن مدارک احتساب شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
می دونید چقدر سال پیش مرحوم بهجت(ره) این رو گفته بود؟ایشان فرمودند:بدان را به مردم بشناسانید خوبان خودشان مشخص می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
فسادی وجود ندارع فقط در کشور بی حجابی وجود داره انشاالله هر چه سریعتر با شعار یا روسری یا تو سری حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
افشا کننده ی سیسمونی در حال گذرندان محکومیت افشا کردنش است ،حساب کار را بکنید، فساد تا کجا ریشه تنیده ،
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۲۲:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
خداوند
در بدن انسان با اینهمه نظم
جهت محکم کاری سیستم های پالایش و تسویه قرار داده .
حالا معادل آن در جامعه سازمانهایی نظیر
بازرسی کل ، تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی ، قوه قضائیه ، دادستان کل کشور و..

وجود دارد که اگر فسادی وجود داشته باشه یعنی
یکی یا چندتای این ارگانها درست عمل نمیکنند یا
خودشان فاسد شده اند .
در هر صورت ابتدا باید ابزار کنترل فساد را درست کرد و بعد به مردم وعده و وعید داد .
شما با دست نمیتوانید یک پیچ را باز کنید یا ببندید و قدرت ابزار در بستن پیچ نیاز است ؛ پس نمی توان بدون ابزار از انجام کار درست و صحیح حرف زد .

موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
اینجا ایرانه هرکسی راجع فساد گذارش بده اون که گذارش داده به زندان میندازن یکش سیسمونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
برای موفقیت در مبارزه با فساد ابتدا باید نیروی انتظامی و قوه قضائیه پاک سازی جدی بشود تا بتوان با فاسدین مبارزه کرد. بایدبا تعدادی قضات مقتدر و پاک دست و یک گروه از نیروهای امنیتی خالص و نیروهای انتظامی مرکز مبارزه با فساد را ساماندهی و بدون توجه به قدرت سیاسی دانه درشتان را ابتدا از پای درآورد .اگر از دانه درشتها و خود سیاسیون و نمایندگان شروع نشود این افراد از نوچه های خود مراقبت و دفاع می‌کنند و عملا مبارزه با فساد شکست خواهد خورد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
گرحکم شودکه مست گیرند درشهرهرآنچه هست گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
فساد به کی گزارش کنیم مگه چاقو دسته خودشو میبره
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام بنده بعنوان یک کارمند که سی سال در ادارات کشور بوده ام برای سالم سازی ادارات چند شرط دارد :
۱_ تحصیل حین خدمت ممنوع.
۲_گزینش اشخاص درجه یک و دو کلیه کارکنان در همان اداره ممنوع.
۳_اشتغال به کار دوم ممنوع.
۴_استغاده از تلفن همراه در اداره ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
تلفن هوشمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
شغل دوم چه اشکالی داره مخصوصا برای مشاغلی مانندمعلمان که بیشتر سال بیکارند فقط باید دوتا شغل اداری نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
خوردن صبحانه در وقت اداری ممنوع. دور هم در یک اتاق جمع میشن و یکساعت صبحانه میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
اونوقت خودت تو اون سی سالی که گفتی هیچ کدوم از این کار ها رو نکردی آیا؟ و آیا واقعا فکر می کنی فساد از این چیزها به وجود میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
در کشورهای جهان اول
اصلا اجازه استفاده از موبایل را سرکار نداری
نیم ساعت وقت برای عذا خوردن و دو تا ربع ساعت برای قهوه وو خوردن .یعنی یکساعت میشه که
بهت پولی تعلق نمیگیرند
صبحانه خوردن هم ندارند .به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
دکتر داروخانه شهرمان همین الان با تلفن به فرد آنسوی خط میگقت که یه مقدار نفهمیدم چی گفت آوردم و برا شما هم نگه داشتم
و همانموقع حدود ده کارتن کم ارتفاع و بنظر سنگین که روی انها نان به انگلیسی نوشته بود نسخه پیچ به سرعت دوتا دوتا از داروخانه بیرون میبرد احتمالا شیرخشک یه مشت طفل معصوم ...
شاید من اشتباه کردم ولی هرچه بود بنظر کار سالمی نبود
و در مقابل ابراز تاسف فرزندم حرفی برا گفتن نداشتم
فقط یادمه اساتید رادیو اقتصاد یه روز وضعیت حسابرسی شرکتها و مالیات دهی را در کشور بررسی میکردند و میگفتند کل سیستم ما شده ساخت و پاخت و نان به قرض هم دادن قشر فرا قانون مدیران
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
سازمان نظارت و بازرسی
وزارت بهداشت
سازمان غذا و دارو
و...
سری به داروخانه دکتر یاقوتی در خیابان حافظ ابتدای پل بزنید.
هر نوع دارو و تجهیزات رو احتکار میکنه!
داروهای تاریخ گذشته...
تبانی با بعضی از کارکنان بیمه های تکمیلی و...
چندین بار شیرخشک های احتکار شده ی تاریخ گذشته را به بستنی فروش ها، میفروخت!
و..........
فساد در کشور بیداد می‌کند!!!
در ادارات و هر کس در صنف خود...
از نانوا گرفته تا طلافروش و...
تا فساد محو نشود 200 سال از جهان عقب تریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
فساد در نظام مهندسي را افشا کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
بزرگ بودن سیستم و بدنه دولتی به شیوه های کوناگون به فساد دامن می زند. برای نمونه آخر هر سال مدیران به بهانه کم نشدن بودجه سال آینده، بودجه باقیمانده امسال رو به شیوه های گوناگون حیف و میل می کنند و براساس یه روال عجیب، هر فرد و مدیری که زبان باز است و بیشتر ریخت و پاش می کند، زودتر پست های بالاتر را می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
20ساله آزمون استخدام فراگیربرگزار میشه و هربارده ها هزار نفر برای قبولی وقت میگذارند وهزینه میکننداونوقت عده ای همچنان با پارتی بازی میروند سرکار وبعدبه دولت فشار میاورند که استخدامشان کنند بامسببان این بی عدالتی هم باید برخورد شود.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۹:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
بسیار درست
بسیار سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
اول بروید سراغ انتقال خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
تقلب در امتحانات دانشگاه آزاد
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه شخصی در محل کار و ممنوعیت استفاده از تلفن اداری برای مقاصد شخصی و غیر ضروری مثل اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
انشاا... که اجرا بشه ولی اعلام کننده را به دردسر نیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
ما که گزارش کردیم بجای حمایت ، آدم های کله گنده تو بخش های امنیتی نفوذ داشتن از طرف بخش امنیتی اطلاعاتی تهدید و ضربه خوردم ، اینجا بود که فهمیدم چه خبره که اینور اونور فساد گرفته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
تو شهرداری ها فساد بیداد میکنه
قوانین فقط برای مردم عادی اجرا می شود
آخرین اخبار