سامانه بارشی فعال در زنجان تقویت می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون اغلب مناطق استان ابری و برخی نقاط مه آلود است و شاهد بارش‌های محلی و پراکنده در استان هستیم.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعد از ظهر امروز وزش باد در استان آغاز می شود و فردا سرعت آن افزایش می یابد و این شرایط با بارش های رگباری و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز جمعه نیز بارش هایی را با شدت کمتری در استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده شرایط جوی پایدار و از یکشنبه و دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود.

سلطانی یادآور شد: زنجانی ها اولین روز سال جدید را با هوای بارانی آغاز خواهند کرد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان پنج و ۱۲ درجه، خرمدره هشت و ۱۲، ابهر هشت و ۱۲ درجه، آببر ۱۵ و ۲۱ درجه، سلطانیه چهار و ۱۰ درجه، قیدار پنج و ۹ درجه و ماهنشان ۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان پنج درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه گرمتر شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: بارش باران ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.