برگزاری رزمایش ترافیک طرح نوروزی در قزوین

رزمایش ترافیک طرح نوروزی با حضور عوامل انتظامی از جمله پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و راهداری در قزوین برگزار شد.

 رزمایش ترافیک طرح نوروزی روز سه شنبه با حضور عوامل انتظامی از جمله پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و راهداری در قزوین برگزار شد.

 این رزمایش در قرارگاه پلیس راه استان قزوین و در عوارضی آزادراه قزوین - زنجان برگزار شد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش، رییس پلیس راه استان قزوین در این رزمایش اظهار کرد: هیچ حادثه مهم ترافیکی را در زمستان امسال با همکاری دستگاه‌های امدادی و پلیس راه شاهد نبودیم.

وی از قزوین به عنوان استانی حساس در حوزه مسیر‌های ارتباطی یاد کرد و افزود: قزوین به دلیل همجواری با تهران و شمال کشور همواره در طول سال، به خصوص تعطیلات با ترافیک سنگین روبرو می‌شود که برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی نیازمند برنامه ریزی‌های لازم، به ویژه در حوزه انضباط ترافیکی هستیم.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه سفر‌های نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان زودتر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: قزوین در نوروز سال قبل از کم حادثه‌ترین استان‌های کشور بود و امیدواریم با همدلی دستگاه‌های امدادی و پلیس راه امسال نیز شاهد تداوم این رویه باشیم.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تصادفات استان مربوط به ساعت ۱۲ تا هشت است و همچنین ۴۹ درصد تصادفات آزادراهی استان مربوط به آزادراه قزوین - زنجان است که برای کاهش آثار سوانح در این مسیر برنامه ریزی‌های لازم شده است.

سرهنگ ذاکری با اشاره به اینکه برای نوروز امسال از گروه‌های جهادی در قالب ۳۰ تیم برای انضباط بخشی به ترافیک استفاده می‌کنیم، گفت: همچنین با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی، توقیف ساعتی خودرو‌های با تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها نیز در دستور کار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده انتظامی استان، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیریت بحران استانداری، میراث فرهنگی و فرماندهان، مدیران و نیرو‌های پلیس راهور، یگان ویژه، آتش نشانی، راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر، راهداری و امداد خودرو در این مراسم حضور داشتند.

در این رزمایش، خودرو‌های پلیس و دستگاه‌های امدادی حاضر در میدان از مقابل جایگاه ویژه عبور کردند.

این رزمایش در راستای انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی و پلیس راه برای کنترل تردد‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ و همچنین پیشگیری از سوانح جاده‌ای برگزار شد.

قزوین دارای ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است و با توجه به قرارگیری استان در مسیر تردد ۱۱ استان کشور یکی از شاهراه‌های ارتباطی محسوب می‌شود.

سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد از مسیر‌های ارتباطی استان قزوین به سایر استان‌ها انجام می‌شود که این آمار در نوروز به روزانه بیش از یک میلیون تردد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.