خط و نشان کشیدن رئیس کل دادگستری استان قزوین برای سوداگران زمین

رئیس کل دادگستری قزوین خطاب به سوداگران زمین که با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی، حقوق عامه را پایمال می‌کنند گفت که به سزای اعمال خود می‌رسند.

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان در رزمایش حافظان زمین که با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری زمین‌های باغی و زراعی برگزار شد، گفت: سوداگران زمین و متخلفانی که حقوق عامه را زیر پا می‌گذارند باید آگاه باشند که با هرگونه تخلف آن‌ها بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: علاوه بر برخورد با متخلفان حوزه زمین باید در زمینه پیشگیری از تخلفات این حوزه نیز ورود جدی داشته باشیم.

شعبانی تصریح کرد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی و همچنین تشدید گشت‌های نظارتی در ایام نوروز که فعالیت سوداگران در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی شدت می‌یابد یکی از اقدامات پیشگیرانه است.

وی افزود: صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از دلال بازی در این حوزه باید مورد توجه دستگاه‌های نظارتی و ذیربط قرار بگیرد.

در این رزمایش ۴۰ ضابط قضایی به همراه ۲۰ دستگاه خودرو از امور اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست، اداره کل مسکن و شهرسازی گشت زنی خود را برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی آغاز کردند.

این گشت زنی‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.