طوفان فِرِدی بیش از ۱۰۰ نفر را در جنوب آفریقا کشت

طوفان فردی که باعث شده در چهار هفته اخیر اندازه یک سال بارش در جنوب آفریقا اتفاق بیافتد، تاکنون ۱۰۰ تن را کشته است.

روز دوشنبه جستجو برای یافتن قربانیان در شهر بلانتایر مالاوی در جریان بود. این طوفان در مالاوی حداقل ۹۹ کشته بر جای گذاشت، در حالی که در موزامبیک همسایه آن هنوز میزان کامل خسارت و تلفات مشخص نیست.

براساس گزارش رویترز، به گفته پزشکان بدون مرز، حداقل ۶۰ جسد به بیمارستان مرکزی بلانتایر منتقل شده است. ۲۰۰ نفر دیگر به دلیل جراحات در بیمارستان تحت مداوا هستند.

فردی یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که تاکنون در نیمکره جنوبی ثبت شده است. به گفته سازمان جهانی هواشناسی، این می‌تواند طولانی‌ترین طوفان استوایی باشد.

این طوفان روز شنبه مرکز موزامبیک را تحت تأثیر قرار داد و سپس با باران‌های سیل آسا به سمت مالاوی حرکت کرد که باعث رانش زمین شد. تعداد کل قربانیان طوفان فردی در موزامبیک، مالاوی و ماداگاسکار از زمانی که برای اولین بار در ماه گذشته به این کشور‌ها رسید، اکنون حدود ۱۳۶ نفر است.

مقامات هشدار داده اند که سیل و تخریب محصولات در موزامبیک می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آب را افزایش دهد. در چهار هفته گذشته بیش از یک سال بارندگی بوده است؛ و در مالاوی، سازمان‌های مرتبط با سازمان ملل می‌گویند که مرگبارترین شیوع وبا در تاریخ خود اکنون می‌تواند بدتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار