مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمدن سازی انقلاب اسلامی و رسیدن به قله‌های پیشرفت تنها در گرو دستیابی به اقتدار علمی محقق می‌شود.

سردار حسین قدیانی مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین تجلیل از جهادگران علمی استان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه پیش نیاز تمدن سازی انقلاب اسلامی دستبابی به علوم بومی است، افزود: به دنبال احیای تمدن اسلامی هستیم که پیامبر اسلام آن را پایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی همان جامعه مهدوی است، اظهار کرد: ما نیاز به ایجاد تحول در مباحث علمی داریم و باید بدانیم علمی که در دوران مهدویت دنبال می‌کنیم برگرفته از کتاب وحی است.

قدیانی، همه نیاز‌های بشری را در قرآن موجود و علت اعجاز کلام وحی را نیز در همین مساله نهفته دانست و گفت: اسلام به مسایل مختلف نگاه عقلانی دارد، اما نگاه غربی‌ها نگاه شعوری است که نازلترین سطح عقلانیت است.

وی با اشاره به دلیل و چرایی دشمنی استکبار با نظام و انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه اسلام، برای خود ایدئولوژی مستقل از نگاه غرب و شرق را دارد و علت اصلی دشمنی مستکبران با انقلاب اسلامی هم ناشی از این مساله است.

رییس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۴۰۰ سال از اعجاز قرآن گذشته و بحث اساسی این است که در اسلام ما یک نگاه عقلانیتی داریم و در سایر نگاه‌هایی که در جامعه وجود دارد یک نگاه شعور محور وجود دارد و عرفا معتقدند بین دو مقوله تفاوت قائل هستند.

سردار قدیانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری طرح ریزی جنگ ترکیبی دشمنان را بدون نقص خواندند، اما به اشتباه آن‌ها اشاره کردند که یک اشتباه محاسباتی بود و آن‌ها در این خصوص به عقلانیت نرسیدند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: اگر تأثیرگذاری بر اندیشه‌ها امروز مطرح می‌شود این مساله در دین اسلام و قرآن کاملا نهادینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.