۳۲ طرح فناورانه در جشنواره علمی و پژوهشی قزوین حمایت شد

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر (عج) قزوین از حمایت ۳۲ طرح فناورانه در جشنواره علمی و پژوهشی استان خبر داد.

مهدی برزگر مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوران استان حمایت از نخبگانریال مبتکران و مخترعان را وظیفه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دانست و گفت: اولویت این سازمان حمایت از طرح‌هایی است که امکان تجاری سازی داشته باشند.

وی اظهار کرد: جشنواره جهادگران یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری است که ایده‌ها و طرح‌های بسیجیان در آن ارائه می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: چهارمین جشنواره جهادگران علمی در قزوین در هشت بخش برگزار شد و بیش از ۲۱۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری ۶۰ طرح برگزیده شدند.

برزگر، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد گفتمان سازی و روحیه امید و خودباوری در بین دانشجویان و بسیجیان و حمایت از طرح‌های دانش بنیان جوانان دانست و افزود: تقدیر از مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و تلاشگران عرصه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسوول تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در این معاونت کمک به جوانان اعم از دانش آموز، دانشجو، فرهنگی، و عامه جامعه که فکر خود را به پدیده و پدیده را به محصول تبدیل کنند، است.

وی تاکید کرد: طی سه ماه گذشته طرح‌های مختلفی به این جشنواره ارایه شد که چهار طرح مورد تایید پیشگامان قرار گرفت و بیش از ۱۵میلیارد تومان در این حوزه حمایت و سرمایه گذاری شد که یکی از این آن‌ها طرح تبدیل متانول به بنزین بود با توجه به رتبه سوم ایران در جهان در بحث ذخایر متانول بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و همچنین هفت میلیارد تومان سرمایه گذاری برای یک دستگاه داروخانه‌ای تحت حمایت شرکت پیشگامان قرار گرفت.

برزگر همچنین اظهار کرد: به همت پارک علم و فناوری تفاهم نامه سه جانبه برای حمایت از ایده‌های دانش بنیان به ارزش ۲ میلیارد تومان منعقد شد و یک ساختمان در شهر صنعتی البرز به عنوان مرکز رشد شهید حسن پور ایجاد شد.

این مسوول از راه اندازی خانه نخبگان بسیج در استان قزوین خبر داد و گفت: این خانه مرکز هدایت و حمایت و همچنین هیات اندیشه‌ورز است که با حضور اساتید برجسته استان و نخبگان تشکیل شده و می‌تواند بازوی توانمند مشاوره و هدایت طرح‌های توسعه‌ای استان باشد.

وی با اشاره به حمایت‌های این سازمان از مخترعان و پژوهشگران استان افزود: مرکز حمایت این سازمان از طرح‌ها و پژوهش‌های محصول محوری که در راستای نیاز‌های استان باشند حمایت‌های مالی انجام می‌دهد که علاقه‌مندان با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب‌های موردنظر ارسال و پس از تائید کارگروه‌های تخصصی از حمایت‌های مالی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار