۷۵ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در قم تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در بازرسی کارشناسان اداره کل تعزیرات حکومتی از واحد‌های صنفی، ۷۵ پرونده برای واحد‌های متخلف در استان تشکیل شد.

مهدی ریاضی گفت: این بازدید‌ها در قالب طرح ویژه عید از هشتم تا ۲۳ اسفندماه جاری صورت گرفته و ۴۷۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی سطح استان انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم  عنوان کرد: امسال طرح ویژه شب عید نوروز و ماه رمضان با یکدیگر تلفیق شده و یک طرح ۲ ماهه با ۵۸ اکیپ گشت با هدف نظارت بر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: تعداد واحد‌های متخلف ۱۵۵ و تعداد واحد‌های بدون تخلف ۳۲۳ مورد بوده که به مبلغ پنج میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال محکوم شده‌اند.

ریاضی بیان کرد: نظارت گشت‌های مشترک تعزیرات قم از هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ با همکاری همه دستگاه‌های متولی امر نظارت بر بازار در استان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم بیان  کرد: این طرح در ساعات غیر اداری و روز‌های تعطیل به‌صورت کشیک در قالب گشت‌های مشترک، تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت کشف تخلف، پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی قم ، توجه بیشتر گشت‌های مشترک مربوط به حوزه کالا‌های اساسی شب عید از جمله میوه، تره‌بار، پروتئین فروشی‌ها، نانوایی‌ها، آجیل، خشکبار، پوشاک و کفش می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات قم همچنین از همشهریان خواست: مراتب هرگونه تخلف از سوی اصناف را با شماره ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا با شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.