۴۹ میلیارد ریال پرونده تخلف در زمینه آرد و نان در قم تشکیل شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه، ۴۹ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال تخلف در زمینه آرد و نان در استان کشف و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

سیاوش فولادی وندا ، گفت: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی از واحد‌های خبازی و واحد‌های تولید آرد فعال در قم انجام شد که از این تعداد یک‌هزار و ۹۱۸ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آن‌ها پرونده تعزیرات به ارزش ۴۹ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: روند نظارت بر نحوه فعالیت واحد‌های نانوایی و کارخانه‌های تولید آرد فعال در قم، کاری مستمر و همیشگی است، اما سطح این نظارت‌ها در ایام پیش‌رو که به تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان منتهی می‌شود به دلیل مراجعه بیشتر مردم در این ایام به نانوایی‌ها، افزایش می‌یابد.

گفتنی‌است حدود ۹۰۰ نانوایی فعال در استان در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن گندم برای پخت نان مصرفی مردم نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان گندم را تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.

فولادی وندا در بخش دیگری از سخنان خود به بازرسی‌های انجام شده از بنگاه‌های اقتصادی استان امسال پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۵۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان صورت پذیرفته که از این تعداد، پنج‌هزار و ۹۳۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۳۳ میلیارد تومان شده‌است.

فولادی وندا با اشاره به این که پرونده واحد‌های متخلف شناسایی شده برای رسیدگی در اختیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم قرار گرفت، بیان کرد: برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت می‌پذیرد و در این زمینه شاهد حضور جدی دستگاه‌های مسئول در صحنه هستیم.

او افزود: از شهروندان گرامی در خواست می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط واحد‌های اقتصادی از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، نامناسب‌بودن کیفیت و عدم صدور صورتحساب و دیگر موارد در سطح بازار استان، موضوع را برای رسیدگی از طریق شماره تماس ۱۲۴ گزارش نمایند.

بر اساس آمار درحال حاضر، به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعال است، که ۲۴ هزار و ۷۵۵ واحد آن در حوزه توزیعی و خدماتی و همچنین ۱۶ هزار و ۹۰۸ واحد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.

برچسب ها: صنعت ومعدن ، آرد ونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار