به منظور کنترل قیمت؛

دام مازاد تولید کنندگان آذربایجان غربی خریداری می‌شود

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور کنترل قیمت و تنظیم بازار گوشت، شرکت پشتیبانی امور دام، دام‌های مازاد تولیدکنندگان را خریداری می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: با هدف کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار گوشت قرمز گوسفند و گوساله در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام آماده خرید دام‌های مازاد تولیدکنندگان استان است.

خسرو شهبازی افزود: محصولات خریداری شده در سردخانه‌های استان نگهداری و برای حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم قیمت گوشت قرمز در بازار، در سطح استان توزیع می‌شود.

کالا‌های اساسی به اندازه کافی تامین شده است

وی با اشاره به اینکه برنج و کالا‌های اساسی در استان به اندازه کافی برای ایام ماه مبارک و نوروز تامین و ذخیره سازی شده است، اضافه کرد: در انبار‌های استانی یک هزار و ۸۰۰ تُن برنج ذخیره شده و در تعاونی‌های رفاه هم طبق هماهنگی‌های انجام شده برنج به اندازه کافی موجود است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در بحث شکر نیز ۲ هزار و ۷۰۰ تُن موجودی داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد علاوه بر میزان موجود درخواست کردیم تا یک هزار تُن سهمیه بیشتر به استان تخصیص یابد.

شهبازی با اشاره به اینکه روغن هم بیش از ۶ هزار و ۳۷۶ تُن ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: طبق برآورد کارشناسان و براساس مصرف استان، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر تنظیم بازار کالا‌های اساسی در ایام پایانی سال، گفت: آغاز سال نو و با فاصله اندک آغاز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم که سبب به اوج رسیدن میزان مصرف کالا‌های اساسی خواهد شد که نیاز است، بازرسی‌ها و نظارت بر تنظیم بازار کالا‌های اساسی افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: مجموعه برنامه‌ریزی‌ها موجب شود تا فضای بازار آرام باشد و دسترسی شهروندان و مردم به کالا‌ها با قیمتی نازل‌تر از قیمت بازار، توسط تولید کنندگان انجام شود.

وی ادامه داد: کالا‌های تنظیم بازاری مانند مرغ، گوشت، برنج در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم ارایه می‌شود و همچنین این کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شود.

در ادامه جلسه قیمت سایر اقلام اساسی از قبیل حبوبات و لبنیات، سیب و پرتقال در بازار مصرف بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.