۳۰ درصد از شبکه فاضلاب خواف خراسان رضوی اجرا شد

مدیر اجرای طرح شبکه فاضلاب خواف گفت: افزون بر ۳۰ درصد از عملیات اجرای لوله گذاری فاضلاب این شهرستان از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

اکبر بازوند مدیر اجرای طرح شبکه فاضلاب خواف گفت: طرح زیرساختی فاضلاب شهرستان خواف در قالب قرارداد BoT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال) با سرمایه گذاری مشترک شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی و شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) از اوایل امسال آغاز شد و تا سال ۱۴۰۳ به طول می‌انجامد.

او افزود: از مجموع ۱۴۴ کیلومتر لوله گذاری شبکه فاضلاب خواف، ۴۴ کیلومتر امسال انجام شده است و یکصد کیلومتر بقیه لوله گذاری در ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

مدیر اجرای طرح شبکه فاضلاب خواف با اشاره به اینکه افزون بر ۳۰۰ نفر در اجرای طرح فاضلاب خواف فعالیت دارند، ادامه داد: تنها برای تیم‌های تخصصی از خارج شهر نیروی انسانی تامین می‌شود و در صورت وجود تخصص‌ها و توانمندی هال لازم اولویت نخست، بهره گیری از نیرو‌های بومی است.

بازوند با توجه به بحران کم آبی، اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب در شهر مرزی خواف موجب جبران کسری آب در حوزه‌های کشاورزی، فضای سبز از طریق استفاده از پساب حاصله و استفاده حداقلی آب کارخانه صنعتی و معدنی سیمیدکو می‌شود.

او تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب نیز بعد از تکمیل با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز عملیاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.