تلویزیون در شهریور ۱۴۰۱؛

ازساخت سریال «شاهچراغ (ع)» تا درگذشت مرد هزار صدای دوبله

در این گزارش اتفاقات و برنامه‌های گوناگون تلویزیون در شهریور ۱۴۰۱سال گذشته را بخوانید.

شهریورماه ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در  تلویزیون بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

سازمان اوج سریال «شاهچراغ (ع)» را می‌سازد
شهرداری شیراز و سازمان هنری رسانه‌ای اوج قرارداد مشارکت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) را منعقد کردند. این سریال تاریخی قرار است با محوریت زندگی و زمانه حضرت شاهچراغ (ع) برادر بزرگ امام رضا (ع) تهیه و تولید شود.

حضرت شاهچراغ (ع) که پسر ارشد امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد، ولی در راه توسط افراد مأمون، خلیفه عباسی، در شهر شیراز به شهادت رسید.سریال حضرت شاهچراغ پس از تحقیق و پژوهش، به همت سازمان اوج نگارش و مراحل تولید آن آغاز خواهد شد.

ا زساخت سریال «شاهچراغ (ع)» تا درگذشت مرد هزار صدای دوبله


منوچهر اسماعیلی مرد هزار صدای دوبله درگذشت
منوچهر اسماعیلی دوبلور مطرح و مرد هزار صدای ایران شب گذشته دوشنبه ۳۱ مردادماه دار فانی را وداع گفت.منوچهر اسماعیلی دوبله فیلم‌های بیشماری را بر عهده داشته است و همچنین مدیر دوبلاژ آثار مختلفی بوده است.

او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صدا‌های متنوع و تیپ گویی (صحبت با صدا‌های مختلف) شهرت دارد. در سریال «هزاردستان اسماعیلی همزمان به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، رضا تفنگچی (جمشید مشایخی)، هزاردستان (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق صحبت کرد.

ا زساخت سریال «شاهچراغ (ع)» تا درگذشت مرد هزار صدای دوبله

منوچهر اسماعیلی صداپیشگی در آثار سینمایی بسیاری را هم در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. او به جای آنتونی کوئین در نقش حمزه در فیلم محمد رسول‌الله (ص) صحبت کرده بود.

اسماعیلی همچنین دوبله بازیگران مطرحی، چون استیو مک کوئین، همفری بوگارت، چارلتون هستون و کرک داگلاس را در کارنامه داشت.از میان بازیگران مطرح سینمای ایران هم که او دوبله نقش‌هایشان را برعهده داشته می‌توان به گویندگی به جای بهروز وثوقی در فیلم‌های متعددی همچون «قیصر»، «داش آکل»، «سوته دلان» و «رضا موتوری»، جمشید مشایخی در فیلم‌های «قیصر» و «کمال‌الملک»، داریوش ارجمند در سریال «امام علی (ع)» و فیلم «ناخدا خورشید» اشاره کرد. یکی از ماندگارترین هنرنمایی‌های اسماعیلی هم در فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی بود که همزمان به جای سه بازیگر یعنی محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم‌پور و اکبر عبدی صحبت کرده بود.

تله‌تئاتر «کاتب اعظم» از ۲۷ شهریور روی آنتن شبکه دو رفت
پخش مجموعه تله‌تئاتر ۷ قسمتی «کاتب اعظم»، اولین محصول مرکز سریال سوره از ۲۷ شهریور ماه صورت شبانه در شبکه دو سیما آغاز شد.مجموعه نمایشی «کاتب اعظم» به نویسندگی و کارگردانی هنری مهدی غفوری و کارگردانی تلویزیونی علی عبادی، با اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» اتفاقات شب تا عصر عاشورا را از خیمه دشمن روایت می‌کند.

ا زساخت سریال «شاهچراغ (ع)» تا درگذشت مرد هزار صدای دوبله

این اثر پس از گذشت سال‌ها از تولید آخرین تله‌تئاتر در تلویزیون، به عنوان یک مجموعه تله‌تئاتر تاریخی پس از ۲ ماه پیش‌تولید و یک ماه تصویربرداری، توسط سازمان سینمایی سوره تهیه و آماده پخش از رسانه ملی شده است.

۹ میلیون نفر مسابقات کشتی جهان را از تلوبیون تماشا کردند
۹.۱ میلیون کاربر منحصر به فرد از ظهر شنبه ۱۹ شهریور تا شامگاه یکشنبه ۲۷ شهریور، از طریق پخش زنده شبکه‌های سه و ورزش سیما در تلوبیون، مسابقات کشتی قهرمان جهان ۲۰۲۲ بلگراد را آنلاین تماشا کردند.به عبارتی، از هر ۸ ایرانی، یک نفر این مسابقات را از تلوبیون مشاهده کرده است. از این تعداد، ۵.۶ میلیون کاربر منحصر به فرد از اپلیکیشن و ۳.۵ میلیون کاربر منحصر به فرد از سایت تلوبیون استفاده کردند. همچنین در این بازه زمانی، ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به سایت و اپلیکیشن تلوبیون ثبت شد.

ا زساخت سریال «شاهچراغ (ع)» تا درگذشت مرد هزار صدای دوبله

مسابقه فینال میان حسن یزدانی و دیوید تیلور، با ثبت ۶۲۸ هزار کاربر همزمان، رکورد تماشای مسابقات غیرفوتبالی در تلوبیون را شکست. مسابقه فینال رحمان عموزاد نیز که شب گذشته ۲۷ شهریور برگزار شد، با ۵۵۴ هزار کاربر همزمان، دومین رقابت پرمخاطب این دوره از مسابقات در پخش زنده از تلوبیون بود.

علاوه بر پخش زنده، ویدیوی آرشیو مسابقه حسن یزدانی با تیلورِ آمریکایی ۱۹۷ هزار مرتبه و ویدیوی آرشیو مسابقه فینال رحمان عموزاد ۱۲۵ هزار مرتبه در ۲۴ ساعت نخستِ بعد از اتمام بازی، تماشا شدند. بیشترین بازدید یک مسابقه هم برای ویدیوی شکست مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم فرنگی بود که تا کنون ۲۳۹ هزار مرتبه تماشا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار