صرفه‌جویی در مصرف آب نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به مشکل کمبود آب در استان، صرفه‌جویی در این زمینه را نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی استان، صرفه‌جویی در مصرف آب نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در شورای مدیریت آب استان بر پیشگیری و برنامه‌ریزی قبل از وقوع کم‌آبی و مشکل تأمین آب تأکید کرد و افزود: با تأمین زیرساخت‌های مربوط به مصارف آب کشاورزی، ۷۰۰ تا ۸۰۰میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

اهمیت تفویض اختیار مدیریت و رهاسازی آب حوزه ارس به استان اردبیل

میرجعفریان تخصیص منابع مالی برای اجرای تصفیه‌خانه مغان را نیز یادآور شد و ادامه داد: لازم است در راستای تخصیص منابع مالی به استان اردبیل نیز از محل‌هایی که امکان دارد، اقدام شود.

او با اشاره به وجود مشکل آبی در شمال استان اردبیل خواستار تفویض اختیار مدیریت و رهاسازی آب حوزه ارس به استان شد و اظهار کرد: اقداماتی که در راستای تأمین آب در شهرستان‌های شمال استان اردبیل باید انجام می‌شد، محقق شده و لازم است اقدامات فرااستانی نیز برای تأمین آب این شهرستان‌ها انجام شود.

طرح جایگزین برداشت آب برای جلوگیری از بیابان‌زایی اجرا شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه به بروز بیابان‌زایی در استان اردبیل و عوارض و پیامد‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: با برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی، بیابان‌زایی در نقاطی از استان اتفاق افتاده و لازم است طرح جایگزین برای برداشت آب اجرا شود.

او بیان کرد: در این راستا لازم است برای تأمین آب از برداشت زیرسطحی به رو سطحی اقدام کنیم تا برداشت‌های بی‌رویه از زیر سطحی جبران شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار