همزمان با سراسر کشور:

طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در جنوب کرمان اجرا می شود

مدیرکل راهداری جنوب کرمان گفت: پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۲ در ۲ نقطه از محور‌های شریانی سفر‌های نوروزی در جنوب کرمان اجرا می‌شود.

مجتبی محمودی گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با محوریت وزرات راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین همکاری ستاد اقامه نماز در استان کرمان در ۲ نقطه از مسیر سفر‌های نوروزی به ویژه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای این پویش را فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه‌های فرهنگی این طرح اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر برای استراحت با هدف رفع خستگی و جلوگیری از خواب آلودگی، ارج نهادن به ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه رمضان، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ رانندگی ایمن از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

او بیان کرد: ایستگاه اول پویش همراهان سفر ایمن در محل مسجد صراط جیرفت ورودی پایانه بار و خروجی جیرفت و در کریدور جنوب به شرق و شمال و ایستگاه دوم در محور بزرگراهی خلیج فارس و در محل مجتمع خدماتی رفاهی خلیج فارس راه اندازی شده است.

محمودی افزود: برنامه‌های رصد آسمان با حضور انجمن نجوم جیرفت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهداء جوایز و... در این طرح برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در جنوب استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده است، بیان داشت: کاربران جاده‌ای، می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

مدیر کل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است از خانواده‌ها و مسافران نوروزی خواست شرایطی را فراهم کنیم تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفر‌های نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار