سقوط بهای نفت به پایین‌ترین میزان طی ۱۵ ماه اخیر

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد کاهش دو درصدی بود.

پس از آنکه بانک مرکزی اروپا برای مقابله با تورم افسار گسیخته در قاره سبز نرخ بهره را افزایش داد بهای نفت خام در بازار جهانی با سقوط دو درصدی به پایین‌ترین بهای خود طی ۱۵ ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۱۵ سنت کاهش به ۷۲ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۷ سنت کاهش، ۶۶ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

از روز جمعه گذشته تاکنون بهای نفت برنت در بازار جهانی ۱۲.۵ درصد و نفت خام آمریکا ۱۳.۵ درصد کاهش را تجربه کرده اند که نشان دهنده هفته‌ای تلخ برای بازار انرژی بوده است.

پس از آنکه بانک مرکزی اروپا امروز (پنجشنبه) برای مقابله با تورم نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد، نگرانی‌ها از ورشکستگی بانک‌های این قاره افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند به بحران مالی و رکود اقتصادی منجر شود که در نهایت به دلیل کاهش فعالیت‌های جهانی اقتصاد، تقاضا برای نفت خام نیز کاهش خواهد یافت.

با این حال، کارتل نفتی اوپک پلاس می‌گوید کاهش شدید بهای طلای سیاه در بازار جهانی در هفته جاری ناشی از نگرانی‌های مالی و اقدامات بانکی است نه ناشی از برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار انرژی. از این رو، این کارتل پیش بینی می‌کند بهای نفت خام طی روز‌های آتی به ثبات برسد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرده است در سال ۲۰۲۳ تقاضا برای نفت خام در جهان به دلیل کنترل همه گیری کرونا در چین شاهد رشد ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه‌ای در روز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
کاشکی نفت بشه بشکه ای یک دلار
آخرین اخبار