تقابل انزواطلبان و جنگ طلبان در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان

تقابل میان نامزد‌های انزواطلب و جنگ طلب جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در نهایت نامزد نهایی را مشخص خواهد ساخت.

آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین در نبرد با روسیه محسوب می‌شود. با این حال، از آنجا که شرق اروپا برای واشنگتن یک منطقه استراتژیک محسوب نمی‌شود و آمریکا با تهدید بزرگتری همچون چین در شرق آسیا مواجه است، سیاستمداران این کشور درباره حمایت از کی یف دچار اختلاف هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ محلی برای رقابت میان انزوا طلبان سیاسی که به دنبال خارج کردن آمریکا از جنگ‌های بی پایان هستند و جنگ طلبان سیاسی خواهد بود.

ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا و از نامزد‌هایی که بیشترین اقبال را برای رسیدن به مرحله پایانی انتخابات دارد در حال فرستادن پیام‌های روشنی مبنی بر عدم حمایت از جنگ اوکراین است. وی حمایت از کی‌یف را در راستای منافع ملی واشنگتن نمی‌داند.

گرچه دی سانتیس هنوز نامزدی رسمی خود را برای ورود به عرصه انتخابات اعلام نکرده است، اما نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که وی دوشادوش دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از اقبال بالایی برای معرفی به عنوان نامزد اصلی جمهوریخواهان برخوردار است.

نقطه اشتراک این دو نامزد در این است که هر دو حمایت آمریکا از اوکراین و سایر متحدان واشنگتن در جهان را رد کرده و آن را هدر دادن منابع می‌دانند. ترامپ و دی سانتیس دارای سیاست انزواطلبانه بوده و بر این باورند اکنون زمان آن است که منابع مالی آمریکا در داخل کشور هزینه شود نه برای کشور‌هایی که به دنبال گرفتن سواری مجانی از آمریکا هستند.

در سوی مقابل، دو نامزد نام آشنای جمهوریخواه شامل نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و مایک پنس، معاون ترامپ قرار دارند که بر این باورند واشنگتن باید به حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه متعهد باشد. این دو نامزد بر اعمال سیاست مهار علیه چین تاکید داشته و روسیه را تهدیدی برای منافع واشنگتن می‌دانند.

تقابل دو طرف در مناظرات داخلی حزب جمهوریخواه در نهایت نامزد نهایی را مشخص خواهد ساخت. با این وجود، از دیرباز نامزد‌های دارای سیاست انزواطلبانه اقبال بیشتری را در میان شهروندان آمریکایی داشته اند، گرچه افراد پس از ورود به کاخ سفید بسیاری از شعار‌های انتخاباتی خود را فراموش کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار