قیمت خودرو توسط شورای رقابت در فروردین سال ۱۴۰۲ مشخص می‌شود

سخنگوی وزارت صمت گفت: در فروردین سال بعد قیمت خودرو توسط شورای رقابت مشخص خواهد شد.

آقای امید قالیباف گفت: در یک ماه گذشته بازار لاستیک با افزایش قیمت روبرو بود و ما برای این افزایش قیمت یک سامانه‌ای برای تنظیم گر راه اندازی کرده ایم تا لاستیک با قیمت مصوب به دست متقاضیان برسد.

قالیباف گفت: طرحی مشترک بین وزارت صمت با انجمن صنعت تایر برای تنظیم بازار تایر ایجاد شده است که براساس آن شرکت‌های تولیدکننده تایر سواری با افزایش تولید و اصلاح توزیع نسبت به مدیریت قیمت لاستیک اقدام می‌کنند.

او گفت: قیمت خودرو بعد از اینکه از مصوب سران به دست شورای رقابت افتاد، در فروردین سال بعد قیمت خودرو توسط شورای رقابت مشخص خواهد شد.

احتمال تمدید ثبت‌نام وجود دارد
سخنگوی وزارت صمت در خصوص اختلال سامانه یکپارچه گفت: با توجه به بار ترافیکی موجود که روند ثبت‌نام را با اختلال همراه کرده و روند ثبت‌نام کند شده است، احتمال تمدید ثبت‌نام وجود دارد. مرحله دوم ثبت‌نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی که برای ثبت خودروی مورد نظر است از روز گذشته، آغاز شده بود و باتوجه به اختلال تا فردا ٢٨ اسفند ماه فرصت وجود دارد که ثبت نام کنند.

به گفته او، تا امروز ۳۶۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند و همچنین صنعت خودرو امسال ۴۰ درصد رشد داشته است. در ۱۱ ماهه امسال هزار ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش معدن داده شده است و حدود ۶۰ همت از این مقدار تامین مالی زنجیره‌ای شده است.

او با اشاره به اینکه ۷۴ هزار حمله به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ابتدای فعالیت آن تاکنون صورت گرفته است، گفت: فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار حمله به این سامانه انجام شده است که برخی از آنها بسیار جدی بوده است و موجب کندی سامانه شده است.

او گفت: تارادستی در طرح عادی و جوانی گذاشته شد.

جزء ۱۰ خودروساز برتر دنیا هستیم

سخنگوی وزارت با اشاره بر اینکه تقاضای برخی خودرو‌ها بسیار بالاتر از برخی دیگر است و مجموع تولید سال آینده دلیلی بر پاسخگویی به تقاضا‌ها نیست، گفت: با قیمت‌های امروز این مسئله وجود دارد و برخی از خودرو‌ها که بیشترین اختلاف قیمت را با بازار دارند، ترافیک تقاضای زیادی هم دارند، اما در سال آینده با قیمت‌های جدید شورای رقابت، حتما تقاضا تغییر می‌کند و این طور نخواهد بود که قیمت چند نوع خاص خودرو، اختلاف زیادتری در مقایسه با بقیه، با بازار داشته باشند.  ما جزء ۱۰ خودروساز برتر دنیا هستیم و رشد خودروسازی ما در گزارش‌های جهانی، ۳۱ درصد عنوان شده است

برچسب ها: خودرو ، خودروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
پس می خوان با این کار کام مردم را شیرین کنند
به به به به
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۲۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
بعد از سالها تونستیم اولین خودروی عمرمون که یه رانا بود ثبت نام بکنیم.ببینم همینم میتونید توش برینید و قیمتو بالا ببرید که مجبوربشیم انصراف بدیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
فقط این وسط گرفتاری و مشکلات مردمم در نظر داشته باشید کمک کنید مردم بتونندصاحب یک خودرو بشند
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام ما مرحله اول ثبت نام انجام اما برای مرحله دوم سایت باز نمیشه لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
همین جزو ۱۰ کشور ما رو کشته .... با چند درصد ایمنی . با چند درصد ورق مطمئن. حلب مقاومتش بیشتره. همین پژو پارس های جدید یه نگا کنین وضعیتشان چطوره. واقعا جای تاسف داره
آخرین اخبار