سوانح رانندگی همدان ۴۵ فوتی بر جا گذاشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بروز ۴۴ فقره سانحه فوتی در ۱۱ ماهه سال جاری موجب مرگ ۴۵ نفر در معابر درون شهری این استان شد.

سرهنگ غلامعلی همایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سوانح فوتی از نظر میزان تصادف‌ها چهار درصد و متوفیان ۲ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

او اضافه کرد: همچنین در این مدت زمان سه هزار و ۴۸۲ سانحه جرحی رخ داده که منجر به مجروح شدن چهار هزار و ۱۱۴ نفر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سوانح جرحی ۳۸ درصد امسال افزایش داشته است اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۳۹۳ سانحه خسارتی در معابر درون شهری این استان رخ داده که در این زمینه هم شاهد افزایش ۱۷ درصدی سوانح هستیم.

سرهنگ همایی به تحلیل علل بروز سوانح در نوروز سال گذشته پرداخت و گفت: ۳۷ درصد مجروحان تصادفات نوروز ۱۴۰۰ راننده و سرنشین، ۳۳ درصد عابر پیاده و ۳۰ درصد راکب و ترک نشین موتورسیکلت بوده است.

او بیان کرد: بیشترین میزان تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ با ۲۹ درصد سپس ساعت ساعت ۱۶ تا ۲۰ با ۲۶ درصد مجموع سوانح است که مهمترین علت افزایش بروز سوانح از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و کاهش توجه به جلو و تسلط راننده به جاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: نوروز سال گذشته ۳۹ درصد تصادف‌ها به علت بی توجهی به جلو، ۲۸ درصد رعایت نکردن حق تقدم، ۱۱ درصد تغییر مسیر ناگهانی، ۹ درصد سرعت غیرمجاز و هفت درصد حرکت با دنده عقب بوده است.

سرهنگ همایی امجد ادامه داد: در شهر همدان بیشترین تعداد تصادف‌ها در تقاطع ابن سینا، بلوار ارتش، نجفی و بلوار بهشت رخ داده است.

او بیان کرد: تقاطع ابن سینا با وجود تراکم تردد به ویژه در ساعات پیک ترافیک نیازمند ایجاد سرعت کاه است، اما تاکنون شهرداری تنها اقدام به خط کشی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده کرده است.

این مقام انتظامی افزود: همچنین برای کاهش برخورد خودرو با عابر، قطع کامل عبور عرضی عابران با ایجاد نرده در رفوژ میانی بلوار‌ها ضروری است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.