اوج گیری سفرهای نوروزی در جاده ها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : سفر‌های نوروزی از ۲۸ اسفند تا سوم فروردین ماه اوج می گیرد.

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : سفر‌های نوروزی آغاز شده و پیش بینی می‌شود روز‌های آینده به اوج برسد.

وی با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان گفت: درهمین راستا پیش می‌شود اوج سفر‌ها از ۲۸ اسفند تا سوم فروردین ماه باشد.

وی افزود: با توجه به تجربه سنوات گذشته پیش از کرونا، پیش می‌شود حجم تردد‌ها در این ایام به بیش از ۳۵ درصد روز‌های عادی سال برسد.

دستغیب خاطرنشان کرد: البته شرایط جوی در این زمینه اثرگذار است و به علت بارندگی در دو سه روز اخیر حجم تردد‌ها قدری ازپیش بینی‌ها کمتر بوده است.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز که مصادف با ماه مبارک است هم پیش بینی می‌شود اوج ترافیک در ساعات بعدازظهر باشد و دراین ایام عمدتا سفر‌های درون استانی را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه محور‌های پرترافیک حال حاضر استان را محور کنگاور-بیستون-کرمانشاه و کرمانشاه-اسلام آبادغرب اعلام کرد.

دستغیب با اشاره به استمرار طرح نوروزی پلیس راه تا پایان روز ۱۴ فروردین گفت: در این طرح ۹۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه حضور دارند.

وی افزود: در این طرح ۳۰ گشت انتظامی هم درکنار نیرو‌های پلیس راه خواهند بود.

دستغیب گفت: علاوه بر این‌ها ۲۸ گشت از سایر دستگاه‌ها از جمله راهداری هم درکنار پلیس راه خواهند بود و با پوشش جلیقه شب رنگ و تجهیزات در کنار ماموران پلیس راه، عمدتا در گردنه مستقر خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به شلوغی محور‌ها در تعطیلات نوروز، از رانندگان خواست تا بیش از هر زمان دیگر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و بویژه رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

وی افزود: دراین ایام خودرو‌ها با تعداد بالای سرنشین هستند و هر تصادفی می‌تواند فاجعه بار شود و در همین راستا توصیه می‌شود رانندگان با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جد خودداری کنند.

دستغیب گفت: توصیه می‌شود رانندگان سفر خود را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار