صنایع بزرگ برای توسعه صنعتی چهارمحال و بختیاری ضروری است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، توسعه صنعتی استان را نیازمند استقرار صنایع بزرگ دانست و گفت: تحقق این مهم اولویت این سازمان برای سال آینده است.

فضل‌الله رحمتی گفت: این استان دارای معدود صنایع بزرگ است درحالی که می‌دانیم صنایع بزرگ و پیشران سهم به‌سزایی در اشتغال و توسعه صنعتی مناطق دارد از همین رو پیگیر هستیم تا با معرفی ظرفیت‌های استان زمینه را برای جذب بخش خصوصی و استقرار صنایع بزرگ فراهم کنیم.

وی ادامه داد: علاوه‌بر شناسایی ظرفیت‌های استان درصدد هستیم تا نیاز سرمایه گذاران را نیز بررسی و شرایط مناسبی برای جذب آن‌ها در استان فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید


سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، توسعه صنعتی را پایدارتر از دیگر بخش‌ها دانست و گفت: اشتغال در بخش صنعت پایدارتر است در حالی است که به این مهم در استان توجه لازم نشده و از مجموع تسهیلاتی که در سالجاری پرداخت شده، سهم بخش صنعت ۲۳ درصد بوده است.

رحمتی، پایش واحد‌های صنعتی استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال آینده دانست و گفت: با شناسایی موانع و چالش‌های واحد‌های صنعتی ظرفیت تولید در استان افزایش یافته و واحد‌های نیمه تعطیل و راکد که دارای توجیه اقتصادی است و جزو سرمایه‌های کشور به شمار می‌رود به چرخه تولید بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۳۵ برنامه برای رفع موانع تولید ۱۵۵ واحد اقتصادی استان تصویب شد و ۳۴ واحد تولیدی نیز به چرخه تولید بازگشت.

رحمتی استقرار واحد‌های صنعتی در استان را متناسب با آمایش سرزمین دانست و گفت: عدالت‌محوری به این معنا نیست که در همه نقاط به یک میزان واحد‌های تولیدی راه‌اندازی کرد بلکه باید در هر منطقه متناسب با ظرفیت‌های صنایع ایجاد کرد تا توسعه همگن محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری در بین و جزو استانهای مرکز کشور و بین بنادر جنوبغرب کشورمان و دارای منابع عظیم آب و انرژی است و این شاخصه ها بعلاوه پدافند غیر عامل خوب میتواند سبب ابر صنعتی شدن این استان شود
آخرین اخبار