فعال شدن ۱۱۳ پایگاه هلال احمر فارس در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از خدمت رسانی بیش از ۶ هزار نفر روز در ۱۱۳ پایگاه جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

حسین درویشی با تاکید بر پیشگام بودن این جمعیت در خدمت رسانی به مسافرین نوروزی، اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی و پست‌های سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی امسال ۶ هزار و ۵۴۰ نفر روز در ۱۱۳ نقطه فارس به مسافرین خدمت رسانی خواهند کرد.

او گفت: طرح امداد و نجات نوروزی امسال از تاریخ ۲۴ اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

درویشی گفت: طرح سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی جوانان جمعیت هلال احمر نیز از تاریخ ۲۵ شروع و تا ۱۴ فروردین اجرا خواهد شد.

او با اشاره به استقرار ۹۱ پایگاه و پست امداد و نجات نوروزی بیان کرد: در این طرح ۴ هزار و ۸۴۰ نفر روز نیروی عملیاتی به ارائه خدمات امداد و نجات به مسافرین نوروزی خواهد پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در ادامه عنوان کرد: در طول طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به ایام عادی در طول سال ۵۸ درصد توان عملیاتی استان در نقاط حادثه خیز افزایش خواهد داشت.

درویشی ادامه داد: در طول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۲۶۳ دستگاه خودروی عملیاتی مستمرا به کارگیری می‌شود.

اجرای طرح سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی سازمان جوانان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اجرای طرح سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی سازمان جوانان این جمعیت، اظهار کرد: ۲۲ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با به کارگیری ۱۷۰۰ نفر روز عضو جوان در نوروز ۱۴۰۲ به مسافران این استان خدمت رسانی می‌کنند.

درویشی گفت: راهنمایی مسافرین در زمینه نقشه استان و شهرستان‌ها و همچنین معرفی ستاد تسهیلات نوروزی، ایجاد فضای دوستدار کودک، پخش بروشور، توزیع کتاب داستان و اسباب بازی، ایجاد خیمه‌های نماز، امضای میثاق نامه در خصوص عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، رعایت سرعت مجاز، بستن کمربند ایمنی، اطلاع رسانی راه‌های صعب العبور در طی مسیر و ... از وظایف سفریان ایمنی سلامت است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت داروخانه جمعیت هلال احمر شیراز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز داروخانه این جمعیت در شیفت صبح باز است و روند پاسخگویی به بیماران و مراجعان به صورت حضوری است و همچنین مراجعه کنندگان می‌توانند از طریق شماره ۰۷۱۳۲۳۴۵۰۶۳ مرکز پاسخگویی داروخانه هلال احمر فارس از موجودی داروی خود اطلاع یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اجرای طرح پویش هلال رحمت به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

درویشی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح پویش هلال رحمت هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف تامین بخشی از اقلام غذایی وجیره خشک خانوار‌های نیازمند که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و خیریه نیستند، اجرا می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر فارس درباره شناسایی جامعه هدف اجرای این طرح افزود: با استفاده از بانک اطلاعاتی مستند و موجود که توسط موسسات خیریه معتبر تهیه و با اطلاعات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر تطبیق شده، جامعه هدف اختصاصی جمعیت را شناسایی می‌کنیم تا مطمئنم باشیم که این کمک‌ها به دست مستحق اصلی می‌رسد و همچنین موازی کاری انجام نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.